
Rower YETI SB5 z łatwością wspina się dzięki wydajnej kasecie Shimano XT 11x46 oraz korbie z zębatką 30T. Gdy ruszysz w dół, to musisz przygotować się na idealne zgranie zawieszenia Switch Infinity z metrycznym tylnym amortyzatorem. Jeśli dodasz do tej mieszanki mocowanie tylnego koła w standardzie Boost, to otrzymasz jeszcze bardziej stabilne i czułe zawieszenie do zabawy na szlaku. Natomiast dzięki oponom Maxxis Ardent oraz hamulcom Shimano otrzymujesz odpowiednią przyczepność i kontrolę nad rowerem.

YETI SB4.5 wyposażony jest w koła 29" oraz napęd SRAM Eagle, dzięki czemu jest idealną maszyną do podjeżdżania. Hamulce SRAM Guide R zapewniają odpowiednią modulację, abyś nie poleciał zbyt daleko.


W tym rowerze znajdziesz pełen zestaw komponentów Shimano XT - napęd oraz hamulce. Wszystko to zostało połączone z kołami DT Swiss Boost oraz zawieszeniem Fox Factory z powłoką Kashima.


Duże koła DT Swiss 29" z piastami w standardzie boost oraz napęd SRAM X01 Eagle, zapewniają idealne właściwości do podjeżdżania. Z kolei dzięki zastosowaniu korby SRAM X01 zaoszczędziliśmy 200 gram na wadze w tej unikalnej maszynie.


Najlżejszy napęd SRAM XX1 Eagle, hamulce Guide RSC, koła DT Swiss z piastami w standardzie boost oraz zawieszenie Fox Factory, sprawiają że rower YETI SB4.5 XX1 Eagle Turq to najlepsza maszyna pod słońcem. Dopieściliśmy go małymi akcentami jak siodło Ergon czy stery Chris King.


Posiadasz dużo dobrych części i nie potrzebujesz kupować całego roweru? Nie ma problemu! Na tej ramie bez większego wysiłku zbudujesz rower do wygrywania w Mistrzostwach Świata lub w lokalnych zawodach. To przecież Ty wiesz jakie części i koła sprawdzą się najlepiej.

Nie zawsze mamy dostęp do wyciągów krzesełkowych. Krótko mówiąc, to jest spełnienie marzeń. Zestaw carbonowych kół DT SWISS XMC 1200 25MM, jest na tyle lekki, żeby wjechać na szczyt i na tyle wytrzymały i niezawodny, aby poradził sobie na każdej trasie. Koła są dostępne tylko do rowerów serii TURQ, kwota 5499 PLN jest dopłatą do regularnej ceny roweru.







YETI SB4.5 NIE JEST ŁATWO ZASZEREGOWAĆ. ON JEST JAK KAMELEON, MOŻE BYĆ TAKI JAKI CHCESZ. NASZA EKIPA ŚCIGA SIĘ NA SB4.5 W SIEDMIODNIOWYCH WYŚCIGACH ETAPOWYCH, NA WYMAGAJĄCYCH SZLAKACH WYSOKOGÓRSKICH. SB4.5 JEST DLA KOGOŚ SZUKAJĄCEGO WSZECHSTRONNEGO ROWERU Z DUŻYMI KOŁAMI.

4.5” (114MM)SKOK |
|
2.40 KGMASA RAMY |
|
29"ROZMIAR KÓŁ |
|
|
|
[popup_trigger id="3840" tag="span"]KOŁA DT SWISS XMC 1200 24MM[/popup_trigger] |

ZAWIESZENIE
EFEKTYWNOŚĆ
Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.
KONTROLA
W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY
WSZECHSTRONNY
Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.
SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ
SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.
TRWAŁY
SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.
MECHANICZNA PRZEWAGA
SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.
SERIA TURQ
RODZAJ CARBONU |
2.40 KGMASA RAMY |
SERIA CARBON
RODZAJ CARBONU |
2.69 KG
MASA RAMY |



DWIE RÓŻNE SERIE ZBUDOWANE Z RÓŻNYCH MATERIAŁÓW ZAPEWNIAJĄ RÓWNOWAGĘ MIĘDZY WAGĄ I WYDAJNOŚCIĄ.
Rowery serii TURQ są wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego, zapewniają doskonałą równowagę i sztywność. W rezultacie rowery serii TURQ są solidne i agresywne w prowadzeniu. Seria CARBON posiada małe zmiany w włóknie węglowym, pozwala to zaoferować niższą cenę przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności na podobnym poziomie jak w serii TURQ.















YETI SB4.5 JEŹDZI LEPIEJ NIŻ SUGERUJE TO JEGO SKOK.
Platforma zawieszenia Switch Infinity sprawia, że nasze rowery bardzo dobrze podjeżdżają i jeszcze lepiej zjeżdżają, ponieważ wykorzystują pełen zakres zawieszenia. Pozwala to na użycie amortyzatorów z większym skokiem z przodu. More travel, more fun.

CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

- SWITCH INFINITY
- WYSOKO MODUŁOWY CARBON
- WEWNĘTRZNE RURKI DO ŁATWEGO PROWADZENIE PRZEWODÓW
- COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
- ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
- GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
- ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
- METRYCZNY TYLNY AMORTYZATOR
- SPECJALNA ZAŚLEPKA DO PANCERZA SZTYCY
TESTY



TECH SPEC
SKOK: 114MM
MASA RAMY: 2.40KG TURQ
ROZMIAR KOŁA: 29"
ROZMIARY RAM: SM, MD, LG, XL
AMORTYZATOR TYŁ: 7.5" X 2.0"
SUPORT: PRESS FIT BB92
TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)
PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA
ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM


CENY x ZESTAWY
RAMA - SERIA TURQ (2,50KG)
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
RAMA - SERIA CARBON
AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 PERFORMANCE 140MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1900 25MM BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT
MANETKA - SHIMANO SLX
KORBA - RACE FACE AFFECT 30T
SUPORT - SHIMANO BB92
KASETA - SHIMANO SLX 11-46
ŁAŃCUCH - SHIMANO SLX
HAMULCE - SHIMANO SLX
TARCZE - SHIMANO F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - RACE FACE EVOLVE BAR 750
MOSTEK - RACE FACE RIDE 60MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA CARBON
AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 PERFORMANCE 140MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1900 25MM BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM GX EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM GX EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM GX EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE R
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - RACE FACE EVOLVE BAR 750
MOSTEK - RACE FACE EVOLVE 60MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 140MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT
MANETKA - SHIMANO XT
KORBA - RACE FACE TURBINE 30T
SUPORT - SHIMANO BB92
KASETA - SHIMANO XT 11-46
ŁAŃCUCH - SHIMANO SLX
HAMULCE - SHIMANO XT
TARCZE - SHIMANO F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 140MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM X01 EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM X01 CARBON 30T EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE RSC
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 140MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM XX1 EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM XX1 EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM X01 CARBON 30T EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1299 EAGLE GOLD 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM EAGLE GOLD 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE RSC
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CHRIS KING INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - ERGON SME3 CUSTOM
GEOMETRIA W MILIMETRACH


ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY
-
Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY
-
Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu
-
Collet axle system - redukuje zużycie łożysk
-
Główka ramy w standardzie tapered (44mm/56mm)
-
Customowy ochraniacz dolnej rury
-
Wewnętrzne prowadzenie przewodów
-
Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB4.5 CARBON są około 300g cięższe.
System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.
W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.
Rama SB4.5 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 140mm. Obniżając skok widelca do 130mm uzyskasz bardziej stromy kąt główki ramy i niżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.
Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB4.5 można maksymalnie użyć opon o szerokości 2,3".
Nie. Rama SB4.5 jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,3".
W ramie SB4.5 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.
Rama SB4.5 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.
Rama SB4.5 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.
Rama SB4.5 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 185mm.
Rama SB4.5 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.
Tak, rama SB4.5 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.
Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 34T / owalne 32T, Race Face 51mm: 32T okrągłe / 30T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.
Tak, rama SB4.5 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05
W ramie SB4.5 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 7.875" x 2.25" eye-to-eye wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.
Radzimy zacząć od 30% SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.
Tak, rama SB4.5 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.
Rama SB4.5 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.
W ramie SB4.5 rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.
W ramie SB4.5 rozmiar zacisku sztycy to 35mm.
Ramy SB4.5 objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.