GENEROWANIE POMYSŁÓW

Pomysły i kierunek rozwoju pochodzą z wielu źródeł, ponieważ nasz zespół projektantów jest zróżnicowany, obejmuje inżynierów, mechaników, pracowników produkcji, test riderów i zawodników. Ponieważ wszyscy jeżdżą, podchodzą do projektu z perspektywy rowerzysty. Kiedy przyszedł czas na opracowanie nowej generacji długodystansowego 29er wyposażonego w system Switch Infinity, zbiorowa suma ich pomysłów ukształtowała to, co stało się koncepcją YETI SB150. Wszystko zaczęło się od szkicu na serwetce, ale przekształciło się w długą, niską, płaską maszynę wyścigową.

prototyp sb150

ZAWIESZENIE I GEOMETRIA

Gdy zespół osiągnie konsensus co do koncepcji, inżynier musi wykonać projekt zawieszenia i geometrii. W oparciu o opinie zespołu zawodników chcieliśmy zmienić geometrię SB150, żeby uczynić go bardziej progresywnym. Kolejnym celem była zmiana krzywej wskaźnika dźwigni, aby zapewnić jej większą kontrolę w połowie skoku, ale bez wpływu na właściwości zapobiegające bujaniu. Podczas tego procesu opracowaliśmy także nową technologię przedłużania dampera. Wszystkie te zmienne musiały zostać rozwiązane w układzie kinematycznym, który jest schematem wszystkich aspektów projektu. Nie jest to łatwe zadanie, ale nasi inżynierowie uwielbiają te rzeczy.

MODELOWANIE 3D

Do cyfrowego procesu projektowania, modyfikacji i testowania wykorzystujemy potężne programy CAD, takie jak Solidworks i Autodesk Alias. Możemy dowolnie modyfikować projekty zanim trafią na szlak. Ostateczne opracowanie powierzchni NURBS uzyskujemy stosując techniki klasy A używane w przemyśle motoryzacyjnym. Ten proces daje pewność, że rama będzie idealna, organiczna i posiadająca perfekcyjny kształt.

PROTOTYPY

Nasza siedziba główna w Golden w Kolorado jest miejscem narodzin wszystkich koncepcji i projektów, co pozwala nam wytwarzać prototypy jednego dnia i jeździć nimi następnego. Ta możliwość była kluczowa dla tworzenia YETI SB150, ponieważ był to zupełnie nowy projekt dla naszej platformy enduro. Musieliśmy szybko zbudować i przetestować kilka nowych części, ponieważ wykryliśmy wady w interakcji. Na przykład shox extander był niezbędny, aby pomóc w poprawieniu krzywej wskaźnika dźwigni i zapewnić więcej miejsca na damper. Zaczęliśmy od podstaw, a skończyliśmy na opatentowanym zacisku w kształcie wahacza.

TUNING ZAWIESZENIA

Każdy model Yeti ma niestandardową regulację zawieszenia, która działa w połączeniu ze współczynnikiem dźwigni i właściwościami zapobiegającymi bujaniu. Współpracujemy z zespołem FOX Racing przy użyciu szeregu protokołów testowych - niektóre są jakościowe i wymagają od naszych zawodników podania nam informacji o „odczuciach”, a inne są ilościowe i są rejestrowane za pomocą telemetrii do analizy. Dzięki temu procesowi byliśmy w stanie zwiększyć wydajność YETI SB150 i uzyskać ustawienie tłumienia, które poprawiło kontrolę w środkowej i dolnej części skoku, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności pedałowania.

BUDUJEMY, TESTUJEMY, JEŹDZIMY...

Testy w terenie przeprowadzane przez naszych zawodników, ambasadorów i pracowników są niezwykle ważne. Każda grupa ma inne spojrzenie na to, jak rower powinien jeździć i co jest ważne, ale do rozwoju produktu najważniejsza jest równowaga opinii. Żaden rower nie trafi do produkcji, dopóki zawodnicy testowi nie podpiszą się pod projektem. Ponieważ budujemy rowery, na których chcemy jeździć, nie budujemy ich, jeśli nie są genialne. Ten proces wymaga ciągłej jazdy i kontemplacji przed rozpoczęciem produkcji.