'93

PROJEKTY SPRAWDZONE NA ZAWODACH

Linia SB150 zaczyna się od dawna w historii firmy, ponieważ jest zwieńczeniem wszystkiego, czego nauczyliśmy się od projektowania światowej klasy rowerów zjazdowych i zawodach na trasach Pucharu Świata do nowoczesnych wyścigów enduro na trasach EWS. Tak więc zawodnicy i rowery, takie jak Myles Rockwell i jego YETI ARC-AS do Nathana Rennie i jego YETI DH-9 do czasów współczesnych z Richiem Rude i jego YETI SB6 Team Edition, wywarły wpływ na konstrukcję SB150.

'94

A.R.C. - A.S.

Z DUŻYM SKOKIEM

Wraz rozwojem kursu produktów DH pojawiła się potrzeba roweru z większym skokiem. A.R.C. L.T. podwoił ilość skoku tylnego koła w porównaniu z poprzednim A.R.C. A.S. wartość wzrosła z 1,5 cala do nieco ponad 3 cale. Choć wydaje się, że jest to obecnie mały skok, w tamtych latach był to jeden z najbardziej znanych rowerów Yeti, startowali na nim Myles Rockwell, Jimmyo Deaton, Missy Giove i Jeff Stanton.

'95

RĘCZNIE ZBUDOWANY,

WYHODOWANY NA ZAWODACH

Gdy postępy w zakresie konstrukcji zawieszeń i materiałów ewoluowały we wczesnych latach 90-tych, Yeti zwyciężał dzięki projektom o specyfikacji wyścigowej. Zespół zawodników Yeti nadal stanowi podstawę wszystkich działań badawczo-rozwojowych. To zaangażowanie w wyścigi znajduje wiernych klientów i zawodników, którzy doceniają detale i podejście do wyścigów. Zespół YETI od XC do DH napędzany tym założeniem dotarł do podium NORBA i Pucharu Świata.

'96

TWORZENIE

LEGENDY

Gdy branża jechała na fali postępu technologicznego, Yeti nadal znajdował nowe talenty wyścigowe i wprowadzał radykalne zmiany w projektach rowerów zjazdowych, które były szczytem technologii. Zespół Yeti Race nadal dominował od połowy do późnych lat 90-tych i wzbogacił legendę o tradycji Yeti.

'97

LAWILL DH 4/6

Projekt Mert'a Lawwill zwiększył skok zawieszenia i był oferowany w wersji 4 i 6 calowej. Miał customowe piasty Ringle i hamulce tarczowe Hope. Tylny hamulec tarczowy posiadał pływające mocowanie, więc nie oddziaływał na zawieszenie. Posiadał także niestandardowy, specyficzny dla Yeti system napinania łańcucha. Był to jeden z pierwszych rowerów z zawieszeniem, który zastosował pull shock. Pomysł ten przyszedł od przyjaciół Mert's z Penske Racing.

'01

NIEPODLEGŁY

STAN

Nastroje w Yeti jeszcze nigdy nie były tak dobre gdy weszliśmy w nową dekadę i nowy rozdział historii. Produkcja rowerów powróciła do tworzenia z miłości, Roberto Vega wypalił mistrzowskie spoiny na ramach, zawodnicy wygrywali najważniejsze zawody a mechanicy wymyślali sposoby na przyspieszenie rowerów.

'02

LAWILL DH-9

DH-8 stał się DH-9, posiadając skok od 8 do 9 cali. Aby sprostać ogromnym siłom podczas zjazdów, zastosowaliśmy górną rurkę w stylu monocoque, aby zwiększyć wytrzymałość i sztywność. Było to w tym czasie szczególnie ważne, ponieważ świeżo upieczony mistrz świata w zjeździe z juniorów, Nathan Rennie, był jedną z gwiazd w naszym zespole. Niezwykle utalentowany jeździec Rennie słynął z niszczenia części. Zbudowaliśmy tę ramę, aby była „odporna na Rennie”.

'04

AS-R 575

W tym miejscu rowery DH i XC zaczęły się łączyć, kiedy stworzyliśmy pierwszy rower ścieżkowy o dużym skoku - model 575. Ponieważ trasy otaczające naszą fabrykę są nierówne i wyboiste, byliśmy przekonani, że możemy stworzyć rower o dużym skoku, który byłby nadal lekki i wydajny. Budując YETI 575 byliśmy pionierem w kategorii all-mountain i musieliśmy wielokrotnie przeprojektowywać rower, ponieważ producenci amortyzatorów produkowali coraz dłuższe widelce dla tego rosnącego segmentu rynku.

'10

ERA NOWOCZESNA

Nowoczesna era przyniosła upadek rowerów DH i powstanie maszyn enduro, które zdominowały szlaki i pomieszczenia w Yeti. Wyścigi nadal są w naszych sercach, wciąż znajdujemy i pielęgnujemy talenty wyścigowe, a zawodnicy tacy jak Aaron Gwin zyskują legendarny status we współczesnym Pucharze Świata.

'10

303 WORLD CUP

WC 303 było kolejną ewolucją naszej platformy zawieszania 303. Rama została zmieniona do pracy z pojedynczą ślizgową osią i górnym linkiem. Ta modyfikacja uprościła konstrukcję, dodając jednocześnie sztywność i stabilność tylnego koła. Aaron Gwin startując na WC 303 ukończył kilkukrotnie na podium w Pucharze Świata, wskrzesił amerykańską dumę w DH. Na pamiątkę naszego 25-lecia, YETI WC 303 zostało pomalowane w nasze tradycyjne barwy i wyprodukowane w limitowanej ilości 250 sztuk.

'16

DOMINACJA W EWS

Kiedy pojawił się cykl zawodów EWS, niektórzy nie wiedzieli co z tym zrobić, ale dla nas by to strzał w dziesiątkę. Ponieważ jest to rodzaj jazdy, którą uprawialiśmy w każdy weekend. Zrobiliśmy odważny krok, zrezygnowaliśmy z wyścigów w Pucharze Świata DH i skupiliśmy się wyłącznie na tym nowym stylu wyścigowym. Opłaciło się, ponieważ YETI SB6 ma więcej wygranych etapów EWS i całych zawodów EWS niż jakikolwiek inny rower na świecie.

'16

SB6 C

YETI SB6c został zbudowany jako rasowa maszyna wyścigowa enduro i sprawdził się, zanim jeszcze wszedł do produkcji, wygrywając dwie kolejne rundy Enduro World Series. Podstawą SB6c był nasz nowy system zawieszenia Switch Infinity, który pozwalał na uzyskanie niesamowitych właściwości pedałowania oraz kontrolowanego, niekończącego się skoku tylnego koła. YETI SB6 sprawdził się idealnie w wyścigach enduro, zabawach w bike-parku i długich dniach spędzanych w siodle na trudnych kamienistych szlakach.

'19

KULMINACJA

YETI SB150 to nie tylko pomysł zrodzony w sali konferencyjnej, to ewolucja wszystkiego, czego nauczyliśmy się podczas wyścigów przez lata. Na tym rowerze możesz wygrać zawody EWS, lokalne zawody Enduro lub czerpać garściami radość z jazdy w trudnym i wymagającym terenie. Jesteś gotowy na to?