YETI CYCLES - ARC
Yeti-ARC-Frame

B

1

5

1

S

Najwyższy czas skalibrować szare komórki z tym, co dzieje się dzisiaj w wyścigach. YETI SB115 został stworzony by naturalnie pokonywać podjazdy i kruszyć skały na zjazdach. Ewoluował na wyścigach, zaprojektowany do starów w zawodach, zbudowany do wygrywania. Jesteś gotowy na to wyzwanie?

SB115     CECHY     ZESTAWY     GEO     POMOC
YETI ARC turkusowy T3
KOLOR: TURQUISE
ZDJĘCIE PRZEDSTAWIA WERSJĘ: T3
YETI ARC turkusowy T3
KOLOR: GLACIER
ZDJĘCIE PRZEDSTAWIA WERSJĘ: T3
YETI ARC turkusowy T3
KOLOR: ANTRACYT
ZDJĘCIE PRZEDSTAWIA WERSJĘ: T3

WIECZYSTA GWARANCJA

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
YETI ARC

YETI SB115
WYPŁASZCZA KAŻDĄ
TRASĘ WYŚCIGU

YETI SB115
WYPŁASZCZA KAŻDĄ
TRASĘ WYŚCIGU

DOWN COUNTRY
DOWN COUNTRY

Lżejszy Switch Infinity

Specjalna konstrukcja Switch Infinity o krótkim skoku, obrócona o 90 stopni i zoptymalizowana pod kątem mniejszej wagi i wydajności.

WIĘCEJ NIŻ

DODANIE SKOKU

Miażdżenie terenu na zjeździe to więcej niż połowa radości z jazdy. SB115 posiada 115 mm skoku tylnego koła o charakterystyce ugięcia przystoswanej do ciężkiej pracy.

ANTI-SQUAT


W poprzek naszej linii wybraliśmy stosunkowo płaską i wysoką krzywą przeciw ugięciu na początku i w środkowej części skoku zawieszenia, gdzie często występuje pedałowanie, czyli strefa pedałowania. Tworzy to wydajną platformę pedałowania w całej strefie, jest punkt przegięcia, w którym Switch Infinity przesuwa się w dół, drastycznie obniżając anti-squat. Rowerzyści zazwyczaj nie pedałują w tej strefie, więc siły łańcucha mają mniejszy wpływ na działanie zawieszenia. Od sprzężenie sił łańcucha pozwala na bardziej wydajną pracę zawieszenia, absorbując uderzenia, dzięki czemu prowadzenie roweru jest bardziej wydajne.

DOWN COUNTRY

ZRĘCZNY W DÓŁ.
ZAPROJEKTOWANY DO WYŚCIGÓW.
ZBUDOWANY DO WYGRYWANIA.

DOWN COUNTRY

ZRĘCZNY W DÓŁ.
ZAPROJEKTOWANY DO WYŚCIGÓW.
ZBUDOWANY DO WYGRYWANIA.

ZAWODY XC

TO NIE SĄ

JUŻ WYŚCIGI

GRAVELI.

JADĄC W DÓŁ

MASZ WRAŻENIE

JAKBY TO BYŁ SB130.

YETI CYCLES - ARC

ZWINNY
NA ZJAZDACH

Yeti-ARC-Frame
YETI CYCLES - ARC

ZWINNY
NA ZJAZDACH

Yeti-ARC-Frame

WIĘKSZA KONFIGURACJA ZAWIESZENIA.

Dostosowujemy damper w każdym Yeti, aby uzupełnić unikalne cechy Switch Infinity. W przeciwieństwie do innych rowerów o małym skoku, zawieszenie SB115 działa najlepiej, nawet w przypadku ustawienia  30% SAG'u, podobnie jak w rowerach o znacznie większym skoku. Każdy milimetr skoku zawieszenia SB115 się liczy.

YETI CYCLES - ARC

WIELOETAPOWY, WIELODNIOWY,
BARDZIEJ ZAANGAŻOWANY, SZYBSZY.
SB115 WYRÓŻNIA SIĘ W WYŚCIGACH I JEŹDZI
W STYLU NOWEJ SZKOŁY TRANS-XC.

Yeti-ARC-Frame

1

 

SYLWETKA PRZESUNIĘTA DO PRZODU

Zapewnia zawodnikom komfort podczas długich dni wyścigowych.


2

 

ODPOWIEDNI REACH RAMY

Pomaga w utrzymywanie rowerzysty w gotowości do reagowania na taktykę wyścigu i nagłe zmiany tempa.


3

 

NISKI SUPORT

Żeby poczuć moc na podjeździe i szybkość reakcji na zjeździe.


4

 

130MM AMORTYZATOR

Ponieważ nasze tylne zawieszenie o skoku 115mm przewyższa możliwości mniejszych amortyzatorów i dobrze łączy się z naszą agresywną geometrią.


DOWN COUNTRY

NIESKOŃCZONE
MOŻLIWOŚCI
ZAWIESZENIA

Sercem konstrukcji zawieszenia jest nasz opatentowany system Switch Infinity.
Switch Infinity wykorzystuje opatentowany obrotowy trzpień, który zmienia kierunek, gdy zawieszenie wykonuje ruch, zapewniając doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu.

DOWN COUNTRY

NIESKOŃCZONE
MOŻLIWOŚCI
ZAWIESZENIA

Sercem konstrukcji zawieszenia jest nasz opatentowany system Switch Infinity.
Switch Infinity wykorzystuje opatentowany obrotowy trzpień, który zmienia kierunek, gdy zawieszenie wykonuje ruch, zapewniając doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu.

TECH SPEC


SKOK PRZEDNIEGO KOŁA: 130MM

SKOK TYLNEGO KOŁA: 115MM

SERIA RAMY:  CARBON & TURQ SERIES

ROZMIAR KOŁA: 29"

ROZMIARY RAM: SM, MD, LG, XL

SUPORT: PRESS FIT BB92

TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)

PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA

ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

CENY x ZESTAWY

ROWER YETI SB115 C1 - 35800 PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR PRZEDNIFOX PERFORMANCE 34/130MM


AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPS 190 x 45MM


KOŁA - DT SWISS M1900 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO SLX


MANETKA - SHIMANO SLX


KORBASHIMANO SLX 30T 170MM


SUPORT - SHIMANO XT BB92


KASETA - SHIMANO SLX 10-51


ŁAŃCUCH - SHIMANO SLX


HAMULCE - SHIMANO DEORE 4 TŁOCZKI


TARCZESHIMANO 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER 30.9MM / SM: 125MM, MD: 150MM, LG-XL: 175MM


OPONA PRZÓDMAXXIS MINION DHF 2.5 EXO


OPONA TYŁMAXXIS AGGRESSOR 2.3 EXO


STERY - CANE CREEK 40 INTEGRATED


KIEROWNICA - RACE FACE AEFFECT R 35X760MM


MOSTEK - RACE FACE RIDE 35x50


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - SILVERADO CUSTOM


KIT C1 + KASHIMA 41500 PLN


KIT C1 + SRAM AXS - NIEDOSTĘPNY


KIT C1 + KASHIMA + SRAM AXS NIEDOSTĘPNY


WAGA - 13.49 kg

ROWER YETI SB115 C2 - 38000 PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR PRZEDNIFOX PERFORMANCE 34/130MM


AMORTYZATOR TYLNYFOX PERFORMANCE DPS 190 x 45MM


KOŁADT SWISS M1900 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM GX EAGLE


MANETKA - SRAM GX EAGLE


KORBASRAM GX EAGLE 30T 170MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-52


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SRAM G2R


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER 30.9MM / SM: 125MM, MD: 150MM, LG-XL: 175MM


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.5 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR 2.3 EXO


STERY - CANE CREEK 40 INTEGRATED


KIEROWNICA - RACE FACE AEFFECT R 35X760MM


MOSTEK - RACE FACE RIDE 35x50


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - SILVERADO CUSTOM


KIT C2 + KASHIMA 43800 PLN


KIT C2 + SRAM AXS - NIEDOSTĘPNY


KIT C2 + KASHIMA + SRAM AXS NIEDOSTĘPNY


WAGA - 13.43 kg

ROWER YETI SB115 T1 - 46300 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR PRZEDNIFOX FACTORY 34/130MM


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS 190 X 45M


KOŁADT SWISS XM1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT


MANETKA - SHIMANO XT


KORBASHIMANO XT 30T 170MM


SUPORT - SHIMANO PF92


KASETA - SHIMANO XT 10-51 12 SPEED


ŁAŃCUCH - SHIMANO XT


HAMULCE - SHIMANO XT 4 TŁOCZKI


TARCZE - SHIMANO 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER 30.9MM / SM: 125MM, MD: 150MM, LG-XL: 175MM


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.5 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR 2.3 EXO


STERY - CANE CREEK 40 INTEGRATED


KIEROWNICA - YETI CARBON 35X780MM


MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35X50MM


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - SILVERADO CUSTOM


KIT T1 + SRAM AXS - NIEDOSTĘPNY


KIT T1 + DT SWISS XMC 1501 - 53500 PLN


KIT T1 + DT SWISS XMC 1501 + SRAM AXS - NIEDOSTĘPNY


WAGA - 12.73 kg

ROWER YETI SB115 T2 - 52000 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR PRZEDNIFOX FACTORY 34/130MM


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS 190 X 45MM


KOŁA - DT SWISS M1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE


MANETKA - SRAM X01 EAGLE


KORBASRAM X1 EAGLE 30T 170MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM X01 EAGLE 10-52


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SRAM G2 RSC


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER 30.9MM / SM: 125MM, MD: 150MM, LG-XL: 175MM


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.5 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR 2.3 EXO


STERY - CANE CREEK 40 INTEGRATED


KIEROWNICA - YETI CARBON 35X780MM


MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35X50M


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - SILVERADO CUSTOM


KIT T2 + SRAM AXS 56800 PL


KIT T2 + DT SWISS EXC 1501 5800 PLN


KIT T2 + DT SWISS EXC 1501 + SRAM AXS 62000PLN


WAGA - 12.5 kg

ROWER YETI SB115 T3 - 61800PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR PRZEDNIFOX FACTORY 34/130MM


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS 190 X 45MM


KOŁA - DT SWISS XM1700 30M


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM XX1 EAGLE


MANETKA - SRAM XX1 EAGLE


KORBASRAM X01 EAGLE 32T 170MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM XX1 EAGLE 10-52


ŁAŃCUCH - SRAM XX1 EAGLE


HAMULCE - SRAM G2 ULTIMATE


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER FACTORY 30.9MM / SM: 125MM, MD: 150MM, LG-XL: 175MM


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.5 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR 2.3 EXO


STERY - CANE CREEK 110 INTEGRATED


KIEROWNICA - YETI CARBON 35X780MM


MOSTEK - RACE FACE TURBINE R 35X50MM


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - ERGON


KIT T3 + SRAM AXS 66000 PLN


KIT T3 + DT SWISS EXC 1501 68000 PLN


KIT T3 + DT SWISS EXC 1501 + SRAM AXS 71000 PLN


WAGA - 12.4 kg

RAMA YETI SB115 SERIA TURQ - 24700 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS 190 X 45MM


WAGA - 2670 gram

GEOMETRIA W MILIMETRACH

ROZMIARY W CENTYMETRACH

DOWN COUNTRY

WŁÓKNO
WĘGLOWE

Ramy serii TURQ zrobione są z najlepszego wysoko modułowego włókna węglowego i oferują idealną równowagę pomiędzy sztywnością i wytrzymałością.

SB115

USTAWIENIE ZAWIESZENIA

 

USTAW

 

 

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA


Jaka jest różnica między serią Turq i Carbon?

Rowery z serii TURQ są produkowane z najwyższej jakości dostępnego włókna węglowego o najlepszych parametrach i zapewniają idealną równowagę między sztywnością i trwałością. Rezultatem jest rower, który jest sztywny, solidny i agresywny. Rowery z serii Carbon wykorzystują zmodyfikowane ułożenie włókien węglowych. Używając różnych materiałów i poprawiając układ włókien, jesteśmy w stanie stworzyć rower górski z włókna węglowego o bardziej agresywnej cenie, zachowując jednocześnie wytrzymałość i sztywność jego odpowiednika z wyższej półki. SB115 Serii CARBON waży nieco więcej, około 200g na ramę.

Co to jest Switch Infinity i jak działa?

SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowany obrotowy trzpień, który automatycznie zmienia kierunek, gdy rower porusza się po drodze. Zapewnia to doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu dla doskonałej wydajności pedałowania i idealną charakterystykę zawieszenia, gdy mocniej się ugina. Wewnątrz znajduje się para nasmarowanych tulei, które przesuwają się w górę iw dół po dwóch goleniach pokrytych powłoką Kashima - nie jest to dodatkowy amortyzator, który trzeba wypełnić powietrzem. Po prostu utrzymuj go w czystości i smaruj zgodnie z naszymi zaleceniami dotyczącymi konserwacji poniżej.

Czy Switch Infinity potrzebuje konsrwacji?

W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.

Co zostało zmienione w Switch Infinity na potrzeby SB115?

Wygląd i układ naszego mechanizmu Switch Infinity został zmieniony tak, aby jak najlepiej działał z naszą mniejszą platformą 115 mm. Oba projekty Switch Infinity wykorzystują punkt obrotu, który pozwala nam dostroić kinematykę zawieszenia do pożądanej charakterystyki. Switch Infinity SB115 jest obrócony o 90 stopni, umieszczony za rurą podsiodłową, bzajmuje mniej miejsca i jest lżejszy niż jego poprzednik. Switch Infinity SB115 ma inną konstrukcję, ale funkcja pozostała identyczna dla obu wersji Switch Infinity.

Do jakiego skoku amortyzatora zaprojektowano YETI SB115?

Rama SB115 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 130mm. Obniżając skok widelca do 120mm uzyskasz bardziej stromy kąt główki ramy i niżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.

Czy mogę przekonwertować mojego SB100 na SB115?

Chociaż jest to technicznie możliwe, nie zalecamy tego. Chociaż rowery mają podobną geometrię, istnieją znaczne różnice inżynieryjne między tymi dwoma modelami, które sprawiają, że bezpieczna konwersja jest skomplikowana i może być niebezpieczna dla rowerzysty i szkodzić integralności ramy i systemu Switch Infinity, jeśli zostanie wykonana nieprawidłowo. Jeśli nadal potrzebujesz więcej informacji, zadzwoń do naszego działu obsługi klienta, który może Ci pomóc.

Jak duże opony mogę zmieścić w YETI SB115?

Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy ARC można maksymalnie użyć opon o szerokości 2,3".

Jakie korby i suporty można zamontować w YETI SB115?

W ramie ARC jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.

Czy mogę zamontować bidon wewnątrz przedniego trójkąta?

Tak, rama SB115 została zaprojektowana do użycia standardowych rozmiarów bidonu wewnątrz przedniego trójkąta i na dole dolnej rury.

Jaka oś tylnego koła pasuje do mojego YETI SB115?

Rama SB100 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.

Jaki typ sterów jest właściwy dla YETI SB115?

Rama SB115 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to zintegrowane 41mm/52mm. Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.

Jakiej wielkości tarcze hamulcowe pasują do YETI SB115?

Rama SB115 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 180mm.

Dlaczego YETI SB115 ma kompozytowe osłony ramy?

Rama SB115 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.

Czy mogę używać sztycy regulowanej stealth w YETI SB115?

Tak, rama SB115 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.

Jaki maksymalny rozmiar pojedynczej zębatki można zastosować w SB115?

Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki.

Shimano / SRAM Boost cranks: 36t round / 34t oval
RaceFace 52mm Chainline: 36t round / 34t oval
Minimum Chainring Size: 26t round / 28t oval

 

Czy YETI SB115 posiadają mocowania ISCG?

Tak, rama SB115 posiada zintegrowane 2-śrubowe mocowanie ISCG-05. Rama została zaprojektowana do użycia z nowoczesnymi nisko-profilowymi napinaczami, zależy od firmy, jednak może zaistnieć sytuacja, że starsze napinacze mogą nie pasować.

Jaka jest linia łańcucha w YETI SB115?

Yeti SB115 został zaprojektowany z linią łańcucha BOOST. W zależności od konfiguracji korby i zębatki możesz używać innej linii łańcucha jednak musisz wcześniej sprawdzić przestrzeń między zębatką i ramą.

Czy w YETI SB115 mogę użyć sterów z rególowanym kątem?

Nie, rama SB115 zaprojektowana do użycia wyłącznie sterów typu IS.

Jaki rodzaj przedniej przerzutki pasuje do YETI SB115?

Rama ASB115 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.

Jaki jest rozmiar sztycy w YETI SB115?

W ramie SB115 rozmiar sztycy wynosi 30.9 mm.

Jaki jest rozmiar zacisku sztycy w YETI SB115?

W ramie SB115 rozmiar zacisku sztycy to 35 mm.

Jaka jest gwarancja na YETI SB115?

Ramy SB115 objęte są gwarancją producenta, która jest wieczysta. Spokojnie nie będziesz musiał zatrudniać prawnika 🙂

Jaka jest długość nawiększej sztycy jaką mogę zamontować w YETI SB115?

To jest uzależnione od Twoich preferencji. Nie ma limitu długości, teoretycznie możesz zamontować każdą długość, jednak upewnij się, że sztyca jest zamontowana poniżej minimalnego punku wysunięcia oraz, że przy maksymalnym opuszczeniu sztycy Twoja opona nie spotka się z siodełkiem. Standardowo w ramach montujemy sztyce o skoku 175MM.

Jaki jest użyty rodzaj tylnego amortyzatora w SB115?

W ramie SB115 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 190mm x 45mm. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.

Jaki użyte zestawy montażowe dampera w SB115?

SB115 wykorzystuje zestaw montażowy M8x25mm po stronie zbiornika powietrza i zestaw montażowy M8x30mm po stronie tłoka.

Czy w SB115 mogę użyć damper sprężynowy?

Nie, rama SB115 zaprojektowana jest do używania z amortyzatorami powietrznymi.

Jaki jest rekomendowany SAG dla SB115?

Radzimy zacząć od 30% SAG'u, lub 13.5mm skoku tłoka w celu uzyskania optymalnej skuteczności pedałowania i czułości zawieszenia. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem. Odwiedź naszą stronę konfiguracji amortyzatora, może być pomocna w ustawieniu zawieszenia, https://www.yeticycles.com/bikes/SB115/?guide:support-shock-setup

Czy mogę zmienić SB115 w "MULETT" wkładając tylne koło 27,5"?

Jest to możliwe, ale sugerujemy nie rób tego, ponieważ zbytnio obniżyłoby to twój środek suportu i zwiększyło kąt główki ramy. Ale ok, jeśli te zmiany pasują do Twojego stylu jazdy, zrób to.