GENEROWANIE POMYSŁÓW

Pomysły i kierunek rozwoju pochodzą z wielu źródeł, ponieważ nasz zespół projektantów jest zróżnicowany, obejmuje inżynierów, mechaników, pracowników produkcji, test riderów i zawodników. Ponieważ wszyscy jeżdżą, podchodzą do projektu z perspektywy rowerzysty. Kiedy przyszedł czas na opracowanie nowej generacji wyścigowego 29er o małym skoku wyposażonego w system Switch Infinity, zbiorowa suma ich pomysłów ukształtowała to, co stało się koncepcją YETI SB100. Wszystko zaczęło się od szkicu na serwetce a przekształciło się w długą, niską, płaską maszynę wyścigową, która stworzyła nowy gatunek roweru XC.

ZAWIESZENIE I GEOMETRIA

Gdy zespół osiągnie konsensus co do koncepcji, inżynier musi wykonać projekt zawieszenia i geometrii. Aby SB100 utrzymał czyste linie i zmniejszył wagę, nie mogliśmy po prostu zamontować systemu Switch Infinity, który działał w innych modelach Yeti. Wróciliśmy do deski kreślarskiej i wymyśliliśmy nowy mechanizm Switch Infinity. Konieczne było również zachowanie tradycji Yeti w progresywnej geometrii XC, ale także dopasowanie 29-calowych kół i bidonu z wodą w ramie. Wszystkie te zmienne należało rozwiązać w układzie kinematycznym, który był planem dla wszystkich aspektów projektu.

MODELOWANIE 3D

Do cyfrowego procesu projektowania, modyfikacji i testowania wykorzystujemy potężne programy CAD, takie jak Solidworks i Autodesk Alias. Możemy dowolnie modyfikować projekty zanim trafią na szlak. Ostateczne opracowanie powierzchni NURBS uzyskujemy stosując techniki klasy A używane w przemyśle motoryzacyjnym. Ten proces daje pewność, że rama będzie idealna, organiczna i posiadająca perfekcyjny kształt.

PROTOTYPY

Nasza siedziba główna w Golden w Kolorado jest miejscem narodzin wszystkich koncepcji i projektów, co pozwala nam wytwarzać prototypy jednego dnia i jeździć nimi następnego. Ta możliwość była kluczowa dla tworzenia YETI SB100, ponieważ był to zupełnie nowy projekt dla naszej platformy XC. Kilka nowych części musiało zostać szybko zbudowanych i przetestowanych, ponieważ ujawniono wady iteracji. Doskonałym przykładem był nowy mechanizm Switch Infinity. Zaczęliśmy od podstaw, zmieniając tłoki, korpus, uszczelki - opracowując lżejsze i mniejsze opakowanie. Ten proces jest iteracyjny i wymaga czasu, ale ma kluczowe znaczenie dla naszego sposobu budowania.

TUNING ZAWIESZENIA

Każdy model Yeti ma niestandardową regulację zawieszenia, która działa w połączeniu ze współczynnikiem dźwigni i właściwościami zapobiegającymi bujaniu. Współpracujemy z zespołem FOX Racing przy użyciu szeregu protokołów testowych - niektóre są jakościowe i wymagają od naszych zawodników podania nam informacji o „odczuciach”, a inne są ilościowe i są rejestrowane za pomocą telemetrii do analizy. Dzięki temu procesowi byliśmy w stanie zwiększyć wydajność YETI SB100 i uzyskać ustawienie tłumienia, które poprawiło kontrolę w środkowej i dolnej części skoku, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności pedałowania.

BUDUJEMY, TESTUJEMY, JEŹDZIMY...

Testy w terenie przeprowadzane przez naszych zawodników, ambasadorów i pracowników są niezwykle ważne. Każda grupa ma inne spojrzenie na to, jak rower powinien jeździć i co jest ważne, ale do rozwoju produktu najważniejsza jest równowaga opinii. Żaden rower nie trafi do produkcji, dopóki zawodnicy testowi nie podpiszą się pod projektem. Ponieważ budujemy rowery, na których chcemy jeździć, nie budujemy ich, jeśli nie są genialne. Ten proces wymaga ciągłej jazdy i kontemplacji przed rozpoczęciem produkcji.