'85

XC JEST W NASZEJ KRWI

Zanim kolarstwo górskie było nawet uważane za przemysł, zawodnicy stali się podstawą naszych działań rozwojowych. Wkrótce nasza fabryka wyprzedziła największe firmy dzięki najnowocześniejszym projektom dostosowanym do ścigania. Wiedza zdobyta podczas testów R&D na torze doprowadziła do nieocenionej wiedzy w zakresie materiałów, geometrii ramy i konstrukcji zawieszenia.

'85

ROWER OD KTÓREGO

WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO

Pierwsza rama Yeti była znana jako F.R.O. (Tylko dla wyścigów). Nasze zaangażowanie w wyścigi XC zaczęło się na początku, kiedy założyciel Yeti, John Parker, usiadł z zawodnikami i przyjaciółmi, aby stworzyć najlepszy rower wyścigowy. Zbudowany ze stali Cro-Mo 4130 dla certyfikowanych samolotów, bezszwowych rur i spawanych łukiem helowym, F.R.O został zbudowany z myślą o szybkiej jeździe.

'89

WYŚCIGI STAŁY SIĘ PODSTAWĄ

NASZYCH BADAŃ I ROZWOJU

Z biegiem lat Yeti opracował jeden z najbardziej rozpoznawalnych zespołów wyścigowych w historii rowerów górskich i jest znany z takich wspaniałych zawodników jak Juli Furtado, John Tomac, Jimmy Deaton i Missy Giove - by wymienić tylko kilku. Później pojawiły się liczne tytuły Mistrzostw Świata i Krajów, które stały się legendami tego sportu.

'92

NARODZINY

ARC

A.R.C. był znaczącym rowerem dla Yeti i branży. Wspólny wysiłek między Yeti i Eastonem obejmował stożkowe i cieniowane rurki, które były prawie o pół funta lżejsze niż stalowe ramy tamtych czasów. Rama A.R.C. stała się platformą do późniejszych prac nad zawieszeniem i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych ram wszechczasów.

'02

SZALONY PAUL ROWNEY

Żaden zawodnik nie miał większego wpływu na postępy w projektowaniu naszych rowerów XC niż Paul Rowney. Paul był zawodnikiem XC na poziomie Pucharu Świata z duchem zjazdowca. Pierwszy etos Paula został przeniesiony na zaprojektowane przez nas rowery XC. Zbudowane z bardziej płaskimi kątemi główki i krótszymi tylnymi trójkątemi do radzenia sobie ze zjazdem, jednocześnie świetnie radziły sobie na podjazdach. SB100, który dziś widzisz, zawdzięcza dużą część swojej tożsamości temu „Mad Manowi” Paulowi Rowneyowi.

'03

ASR - SL

Począwszy od naszego oryginalnego AS-R, przyjrzeliśmy się każdej części i zoptymalizowaliśmy pod kątem wydajności i masy. Obrobiliśmy nowy łącznik górnej rury i zaoszczędziliśmy 50 g, zastosowaliśmy nową niestandardową rurkę Yeti / Easton zaoszczędzając kolejne 100 g, na przegubie TiFlex i nowych hakach urwaliśmy kolejne 100 g. Ostateczna waga ramy wynosiła niesamowite 2.3 kg, w tym amortyzator tylny. Legenda wyścigów Yeti, Paul Rowney, odegrał kluczową rolę w projektowaniu tego roweru. Jego waleczność jako zawodnika XC została przyćmiona jedynie jego niesamowitymi umiejętnościami zjazdowymi. Chciał roweru, który dałby mu przewagę na szlaku.

'15

ASR - C

Zamiast tworzyć typowy rower XC, postanowiliśmy nadać mu osobowość, aby zjechał z góry. Progresywna geometria była stosunkowo płaska z kątem główki 68 stopni. Miał długą górną rurę, dzięki czemu można było zamontować krótki mostek i umieścić nisko suport, który utrzymywał rower w zakrętach. W zdolnych rękach, takich jak były zawodnik Pucharu Świata Paul Rowney, wciąż mógł pokonać modele rowerów z większym skokiem.

'19

GATUNEK ZABIJAJĄCY

EWOLUCJĘ XC


To właśnie możemy zrobić z małym skokiem zawieszenia i linkiem Switch Infinity. SB100 Przekształca niską masę w precyzyjną maszynę do wygrywania. Niektórzy uważają, że jest to rower zjazdowy XC, cokolwiek… Dla nas jest to po prostu rower, który zawsze chcieliśmy zbudować. P
ierwszy rower XC na rynku z mostkiem 50mm i geometrią przypominającą ścieżkowca. Efektywny na podjazdach i dominujący na zjazdach.