YETI SB4.5

 

SB4.5 TO ODPOWIEDŹ DLA TYCH, KTÓRZY SZUKAJĄ UNIWERSALNEGO ROWERU Z KOŁAMI 29"


Rower YETI SB4.5 to idealny wybór dla osób, które szukają uniwersalnego 29-era. Rama YETI SB4.5 została zoptymalizowana do kół 29" i posiada wyraźnie inną osobowość niż stare rowery z dużymi kołami. Jest to idealnie zbalansowana maszyna, którą łatwo się prowadzi, a dzięki zawieszeniu Switch Infinity oraz krótkim tylnym widełkom, idealnie podjeżdża i jest bardzo czuła na zjazdach.

 

ZAWIESZENIE

EFEKTYWNOŚĆ


Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.

KONTROLA


W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY

WSZECHSTRONNY


Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.

SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ


SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.

TRWAŁY


SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.

MECHANICZNA PRZEWAGA


SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.

POCZUJ IDEALNE WYWAŻENIE POMIĘDZY KOŁAMI - BEZ UCZUCIA OSPAŁOŚCI I CIĘŻKOŚCI


ROWER YETI SB4.5 jest niesamowicie wyważony, jego długa górna rura i rozsądny kąt główki ramy wynoszący 67,4 stopnia, daje pewność prowadzenia na trudnych zjazdach. W połączeniu z optymalną długością tylnego trójkąta i platformą Switch Infinity YETI SB4.5 jest sprawniejszy niż rowery z tradycyjnym zawieszeniem o podobnym skoku.

 

CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

  1. SWITCH INFINITY
  2. WYSOKO MODUŁOWY CARBON
  3. COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
  4. GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
  5. SPECJALNIE USZCZELNIANE ŁOŻYSKA ENDURO
  6. WEWNĘTRZNE PROWADZENIE KABLI
  7. ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI

CENY x ZESTAWY

YETI SB4.5


SKOK: 114MM

MASA RAMY: 2.39 KG TURQ / 2.69 KG CARBON

ROZMIAR KOŁA: 29"

ROZMIARY RAM: SM, MD, LG, XL

AMORTYZATOR TYŁ: 7.5" X 2.0"

SUPORT: PRESS FIT BB92

TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)

PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA

ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

GEOMETRIA W MILIMETRACH

ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY


 

  1. Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY

  2. Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu

  3. Collet axle system - redukuje zużycie łożysk

  4. Główka ramy w standardzie tapered (44mm/56mm)

  5. Customowy ochraniacz dolnej rury

  6. Wewnętrzne prowadzenie przewodów

  7. Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA


 

Jaka jest różnica między wersją SB4.5 TURQ i CARBON?

Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB4.5 CARBON są około 300g cięższe.

Co to jest SWITCH INFINITY i jak działa?

System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.

Czy system SWITCH INFINITY wymaga konserwacji?
W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.
Do jakiego skoku amortyzatora zaprojektowano SB4.5?

Rama SB4.5 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 140mm. Obniżając skok widelca do 130mm uzyskasz bardziej stromy kąt główki ramy i niżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.

Jak duże opony mogę zmieścić w SB4.5?

Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB4.5 można maksymalnie użyć opon o szerokości 2,3".

Czy do SB4.5 można zamontować opony w rozmiarze "plus"?

Nie. Rama SB4.5 jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,3".

Jakie korby i suporty można zamontować w SB4.5?

W ramie SB4.5 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.

Jaka oś tylnego koła pasuje do mojego SB4.5?

Rama SB4.5 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.

Jaki typ sterów jest właściwy dla SB4.5?

Rama SB4.5 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.

Jakiej wielkości tarcze hamulcowe pasują do SB4.5?

Rama SB4.5 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 185mm.

Dlaczego SB4.5 ma kompozytowe osłony ramy?

Rama SB4.5 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.

Czy mogę używać sztycy regulowanej stealth w SB4.5?

Tak, rama SB4.5 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.

Jaki maksymalny rozmiar pojedynczej zębatki można zastosować w SB4.5?

Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 34T / owalne 32T, Race Face 51mm: 32T okrągłe / 30T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.

Czy SB4.5 posiadają mocowania ISCG?

Tak, rama SB4.5 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05

Jaki jest użyty rodzaj tylnego amortyzatora w SB4.5?

W ramie SB4.5 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 7.875" x 2.25" eye-to-eye wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.

Jaki jest rekomendowany SAG dla SB4.5?

Radzimy zacząć od 30% SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.

Czy w SB4.5 mogę użyć tylny amortyzator ze sprężyną?

Tak, rama SB4.5 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.

Jaki rodzaj przedniej przerzutki pasuje do SB4.5?

Rama SB4.5 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.

 

Jaki jest rozmiar sztycy w SB4.5?

W ramie SB4.5 rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.

Jaki jest rozmiar zacisku sztycy w SB4.5

W ramie SB4.5 rozmiar zacisku sztycy to 35mm.

Jaka jest gwarancja na SB4.5?

Ramy SB4.5 objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.

INSTRUKCJE DO POBRANIA ZNAJDZIESZ TUTAJ