
SB4.5 TO ODPOWIEDŹ DLA TYCH, KTÓRZY SZUKAJĄ UNIWERSALNEGO ROWERU Z KOŁAMI 29"
Rower YETI SB4.5 to idealny wybór dla osób, które szukają uniwersalnego 29-era. Rama YETI SB4.5 została zoptymalizowana do kół 29" i posiada wyraźnie inną osobowość niż stare rowery z dużymi kołami. Jest to idealnie zbalansowana maszyna, którą łatwo się prowadzi, a dzięki zawieszeniu Switch Infinity oraz krótkim tylnym widełkom, idealnie podjeżdża i jest bardzo czuła na zjazdach.

ZAWIESZENIE
EFEKTYWNOŚĆ
Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.
KONTROLA
W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.
SWITCH INFINITY
WSZECHSTRONNY
Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.
SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ
SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.
TRWAŁY
SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.
MECHANICZNA PRZEWAGA
SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.


POCZUJ IDEALNE WYWAŻENIE POMIĘDZY KOŁAMI - BEZ UCZUCIA OSPAŁOŚCI I CIĘŻKOŚCI
ROWER YETI SB4.5 jest niesamowicie wyważony, jego długa górna rura i rozsądny kąt główki ramy wynoszący 67,4 stopnia, daje pewność prowadzenia na trudnych zjazdach. W połączeniu z optymalną długością tylnego trójkąta i platformą Switch Infinity YETI SB4.5 jest sprawniejszy niż rowery z tradycyjnym zawieszeniem o podobnym skoku.
CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

- SWITCH INFINITY
- WYSOKO MODUŁOWY CARBON
- COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
- GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
- SPECJALNIE USZCZELNIANE ŁOŻYSKA ENDURO
- WEWNĘTRZNE PROWADZENIE KABLI
- ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
CENY x ZESTAWY
-
XT/SLX
12.98 KG
22 999 PLN
TEN ROWER JEST LEKKI I ZWINNY, PRZY ZACHOWANIU ROZSĄDNEJ CENY.
Nic nie jeździ lepiej niż YETI SB4.5 Carbon wyposażony w koła 29". Napęd Shimano XT wyposażony w kasetę 11-46 sprawia, że żadna górka nie będzie Ci straszna, a dzięki komponentom grupy XT/SLX oraz zawieszeniu Fox Performance połączonym ze Switch Infinity, żaden zjazd nie będzie stanowił dla Ciebie wyzwania. -
EAGLE
12.89 KG
27 299 PLN
DZIĘKI WYPOSAŻENIU W NAPĘD SRAM EAGLE, Z ŁATWOŚCIĄ BĘDZIESZ MÓGŁ CISNĄĆ POD GÓRĘ.
YETI SB4.5 wyposażony jest w koła 29" oraz napęd SRAM Eagle, dzięki czemu jest idealną maszyną do podjeżdżania. Hamulce SRAM Guide R zapewniają odpowiednią modulację, abyś nie poleciał zbyt daleko. -
XT TURQ
12.61 KG
31 699 PLN
YETI SB4.5 SERII TURQ WYPOSAŻONY JEST W PEŁEN ZESTAW KOMPONENTÓW SHIMANO XT.
W tym rowerze znajdziesz pełen zestaw komponentów Shimano XT - napęd oraz hamulce. Wszystko to zostało połączone z kołami DT Swiss Boost oraz zawieszeniem Fox Factory z powłoką Kashima. -
X01 EAGLE TURQ
12.34 KG
33 999 PLN
TEN ROWER DOSŁOWNIE POŁYKA TRASY, NIEWAŻNE CZY W GÓRĘ CZY W DÓŁ.
Duże koła DT Swiss 29" z piastami w standardzie boost oraz napęd SRAM X01 Eagle, zapewniają idealne właściwości do podjeżdżania. Z kolei dzięki zastosowaniu korby SRAM X01 zaoszczędziliśmy 200 gram na wadze w tej unikalnej maszynie. -
XX1 EAGLE TURQ
12.25 KG
50 999 PLN
SPRAWDZILIŚMY KAŻDY DETAL I OTRZYMALIŚMY NAJLEPSZY TRAILOWY ROWER NA KOŁACH 29".
Najlżejszy napęd SRAM XX1 Eagle, hamulce Guide RSC, koła ENVE z piastami w standardzie boost oraz zawieszenie Fox Factory, sprawiają że rower YETI SB4.5 XX1 Eagle Turq to najlepsza maszyna pod słońcem. Dopieściliśmy go małymi akcentami jak siodło Ergon czy stery Chris King. -
RAMA SB4.5 TURQ
2.39 KG
16 499 PLN
NIE ZNALAZŁEŚ OFERTY DLA SIEBIE? NIE SZKODZI. ZAKUP SAMEJ RAMY UMOŻLIWI BUDOWĘ ROWERU WEDŁUG WŁASNEJ SPECYFIKACJI.
Posiadasz dużo dobrych części i nie potrzebujesz kupować całego roweru? Nie ma problemu! Na tej ramie bez większego wysiłku zbudujesz rower do wygrywania w Mistrzostwach Świata lub w lokalnych zawodach. To przecież Ty wiesz jakie części i koła sprawdzą się najlepiej.
YETI SB4.5
SKOK: 114MM
MASA RAMY: 2.39 KG TURQ / 2.69 KG CARBON
ROZMIAR KOŁA: 29"
ROZMIARY RAM: SM, MD, LG, XL
AMORTYZATOR TYŁ: 7.5" X 2.0"
SUPORT: PRESS FIT BB92
TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)
PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA
ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

GEOMETRIA W MILIMETRACH


ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY
-
Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY
-
Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu
-
Collet axle system - redukuje zużycie łożysk
-
Główka ramy w standardzie tapered (44mm/56mm)
-
Customowy ochraniacz dolnej rury
-
Wewnętrzne prowadzenie przewodów
-
Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB4.5 CARBON są około 300g cięższe.
System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.
Rama SB4.5 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 140mm. Obniżając skok widelca do 130mm uzyskasz bardziej stromy kąt główki ramy i niżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.
Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB4.5 można maksymalnie użyć opon o szerokości 2,3".
Nie. Rama SB4.5 jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,3".
W ramie SB4.5 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.
Rama SB4.5 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.
Rama SB4.5 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.
Rama SB4.5 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 185mm.
Rama SB4.5 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.
Tak, rama SB4.5 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.
Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 34T / owalne 32T, Race Face 51mm: 32T okrągłe / 30T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.
Tak, rama SB4.5 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05
W ramie SB4.5 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 7.875" x 2.25" eye-to-eye wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.
Radzimy zacząć od 30% SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.
Tak, rama SB4.5 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.
Rama SB4.5 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.
W ramie SB4.5 rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.
W ramie SB4.5 rozmiar zacisku sztycy to 35mm.
Ramy SB4.5 objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.