ROWER YETI SB5 JEST WSZYSTKIM TYM CZYM PRAWDZIWY ŚCIEŻKOWIEC POWINIEN BYĆ - EFEKTYWNY NA PODJAZDACH I DOMINUJĄCY NA ZJAZDACH
YETI SB5 to kolejne wcielenie naszego najpopularniejszego roweru all mountain. YETI SB5 stworzony został na lokalnych trasach Kolorado i reprezentuje wszystko to czym powinien być ścieżkowiec: lekki, zwinny na podjazdach i dominujący na zjazdach. W nowej wersji odświeżyliśmy jego wygląd, zastosowaliśmy wewnętrzne prowadzenie kabli, niższy przekrok, mocowanie koła w standardzie Boost, metryczny tylny amortyzator oraz nasz system zawieszenia Switch Infinity. Ten rower jest gotowy na każdy górski szlak.


ZAWIESZENIE
EFEKTYWNOŚĆ
Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.
KONTROLA
W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY
WSZECHSTRONNY
Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.
SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ
SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.
TRWAŁY
SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.
MECHANICZNA PRZEWAGA
SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.


KOCHAMY WSZYSTKO CO ORYGINALNE, ALE ULEPSZYLIŚMY GEOMETRIĘ, ŻEBY STWORZYĆ JESZCZE BARDZIEJ WYRAFINOWANĄ MASZYNĘ
Wzięliśmy wszystko co kochamy w oryginalnym rowerze YETI SB5 i zrobiliśmy z niego jeszcze bardziej wyrafinowaną maszynę. Wprowadziliśmy kilka poprawek geometrii: bardziej płaski kąt główki ramy, bardziej stromy kąt rury podsiodłowej, krótszy tylny trójkąt i nieco dłuższy przód. W rezultacie YETI SB5 oferuje jeszcze większą możliwość zabawy na trudnych i wymagających szlakach.
CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

- SWITCH INFINITY
- WYSOKO MODUŁOWY CARBON
- WEWNĘTRZNE RURKI DO ŁATWEGO PROWADZENIE PRZEWODÓW
- COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
- ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
- GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
- ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
- METRYCZNY TYLNY AMORTYZATOR
- SPECJALNA ZAŚLEPKA DO PANCERZA SZTYCY
SB5
SKOK: 127MM
MASA RAMY: 2.50KG TURQ / 2.84 CARBON
ROZMIAR KOŁA: 27.5"
ROZMIARY RAM: XS, SM, MD, LG, XL
AMORTYZATOR TYŁ: METRYCZNY 210MM X 50MM
SUPORT: PRESS FIT BB92
TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)
PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA
ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

GEOMETRIA W MILIMETRACH


ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY
-
Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY
-
Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu
-
Wewnętrzne prowadzenie przewodów
-
Obniżona wysokość górnej rury
-
Collet axle system - redukuje zużycie łożysk
-
Zintegrowane mocowanie ISCG'05
-
Główka ramy w standardzie tapered
-
Tylne i przednie koło w standardzie Boost
-
Customowy ochraniacz dolnej rury
-
Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB5 CARBON są około 350g cięższe.
System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.
<span id="result_box" class="" lang="pl"><span class="">W pełni</span> <span class="">uszczelniony</span> <span class="">mechanizm</span></span> SWITCH INFINITY <span id="result_box" class="" lang="pl">posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei.</span><span id="result_box" class="" lang="pl"> <span class="">Yeti</span> Cycles i <span class="">Fox Racing</span> <span class="">Shox</span> zalecają interwał <span class="">smarowania</span> co <span class="">40 godzin</span>. Ważne jest, aby nie <span class="">przekraczać</span> i <span class="">stosować się do</span> zalecanego <span class="">interwału</span>. <span class="">Nie</span> zaszkodzi również <span class="">usunięcie</span> nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się <span class="">w trakcie jazdy.</span> Wszelkie <span class="">materiały eksploatacyjne</span> można znaleźć <span class="">w naszym</span> sklepie internetowym <span class="">lub</span> u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych <span class="">informacji</span> technicznych, odwiedź</span> <span style="color: #333333;"><a style="color: #333333;" href="http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465" target="_blank">http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465</a></span>.
Rama SB5 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 150mm. Podnosząc skok widelca do 160mm uzyskasz bardziej zjazdowy kąt główki ramy i wyżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.
Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB5 można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,4".
Nie. Rama SB5 jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,4".
W ramie SB5 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.
Rama SB5 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.
Rama SB5 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.
Rama SB5 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 200mm.
Rama SB5 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.
Tak, rama SB5 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.
Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 36T / owalne 34T, Race Face 51mm: 34T okrągłe / 32T owalne. Minimalna zębatka: 26T okrągła / 28T owalna.
Tak, rama SB5 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05
W ramie SB5 zastosowano metryczny tylny amortyzator w rozmiarze 210mm x 50mm. W związku z zastosowaniem metrycznego amortyzatora, posiada on trochę dłuższą goleń, która nie jest używana przy pełnej kompresji - zwróć na to uwagę przy ustawianiu odpowiedniego SAGu! Rama nie jest kompatybilna ze starszymi calowymi amortyzatorami. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie. Zwróć również uwagę, że rama SB5 w najmniejszym rozmiarze XS nie jest kompatybilna z amortyzatorem wyposażonym w piggyback.
Radzimy zacząć od 30% SAG'u (~15mm). Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.
Tak, rama SB5 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.
Rama SB5 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.
W ramie SB5 rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.
W ramie SB5 rozmiar zacisku sztycy to 35mm.
Ramy SB5 objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.