YETI SB5 BETI

 

YETI SB5 BETI ZBUDOWANY ZOSTAŁ DLA TWARDYCH KOBIET, KTÓRE SZUKAJĄ IDEALNEGO ROWERU SZLAKOWEGO


Rowery YETI SB5 BETI serii TURQ zrobione są z najlepszego wysoko modułowego włókna węglowego i oferują idealną równowagę pomiędzy sztywnością i wytrzymałością. W rezultacie otrzymujesz rower, który jest solidny i agresywny, a zarazem łatwy w prowadzeniu. Każdy rower jest testowany przez najlepszego zawodnika enduro na świecie Ritchie Rude’a, nasz wewnętrzny zespół oraz przez ambasadorów marki na całym świecie. To pozwala dostroić każdy rower w najdrobniejszych szczegółach.

 

ZAWIESZENIE

EFEKTYWNOŚĆ


Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.

KONTROLA


W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY

WSZECHSTRONNY


Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.

SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ


SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.

TRWAŁY


SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.

MECHANICZNA PRZEWAGA


SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.

CO JEST SPECYFICZNE? NIESTANDARDOWE USTAWIENIA TŁUMIKA FOX’a, KRÓTSZE KORBY I SPECJALNIE DOPASOWANA KIEROWNICA


Przy projektowaniu roweru dla pań oczywistym było zaczęcie od wszystkich punktów styku z rowerem. Zastosowaliśmy tu szersze i dedykowane dla kobiet siodło WTB Diva, mniejszej średnicy chwyty i węższą kierownicę - chociaż 720 mm nadal jest stosunkowo szeroką kierownicą. Zmieniliśmy również długość korby: w zależności od rozmiaru ramy długość zmienia się od 170 mm do 175 mm - krótsza korba łatwiej się obraca oraz daje większy dystans między przeszkodą na trudnych sekcjach.

CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

  1. SWITCH INFINITY
  2. WYSOKO MODUŁOWY CARBON
  3. WEWNĘTRZNE RURKI DO ŁATWEGO PROWADZENIA PRZEWODÓW
  4. COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
  5. ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
  6. GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
  7. ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
  8. METRYCZNY TYLNY AMORTYZATOR
  9. SPECJALNA ZAŚLEPKA DO PANCERZA SZTYCY

CENY x ZESTAWY

SB5 BETI


SKOK: 127MM

MASA RAMY: 2.50KG TURQ / 2.84 CARBON

ROZMIAR KOŁA: 27.5"

ROZMIARY RAM: XS, SM, MD, LG, XL

AMORTYZATOR TYŁ: METRYCZNY 210MM X 50MM

SUPORT: PRESS FIT BB92

TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)

PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA

ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

GEOMETRIA W MILIMETRACH

ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY


 

  1. Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY

  2. Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu

  3. Wewnętrzne prowadzenie przewodów

  4. Obniżona wysokość górnej rury

  5. Collet axle system - redukuje zużycie łożysk

  6. Zintegrowane mocowanie ISCG'05

  7. Główka ramy w standardzie tapered

  8. Tylne i przednie koło w standardzie Boost

  9. Customowy ochraniacz dolnej rury

  10. Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA


 

Czemu YETI zastosowało istniejącą platformę zamiast zrobić ramę specjalnie dla kobiet?

Kobiety zawsze miały wpływ na konstrukcję naszych ram, zwłaszcza małych rozmiarów. YETI SB5 BETI oraz ASR BETI są pochodną naszych istniejących modeli, uosabiają naszą filozofię dopasowania rowerów do niższych osób. Dla przykładu nasz ASR zbudowany jest na bazie różnych wielkości kół. Dla niższych osób rowery w rozmiarach XS i S mają koła 27.5”, natomiast rowery w rozmiarach M, L, XL mają koła 29”. Również modele SB5 i SB6 występują w rozmiarach XS i S. Tworzenie małych rozmiarów ram jest kosztowne, ale czujemy zobowiązanie względem kobiet. Skupiamy się, aby górna rura była umieszczona maksymalnie nisko, co zdecydowanie ułatwia wsiadanie na rower niskim osobom.

Skąd się wzięła nazwa BETI?

Dobre pytanie. Lepiej skierować je do naszego zespołu kobiet, które współpracowały z nami przez ostatnią dekadę. Nie była to banda kolesi, którzy wymyślili imię ”Beti” bo brzmiało fajnie. Pierwsze znane użycie „YETI BETI” pochodzi od pewnej dziewczyny z Keystone w Kolorado. Była tak przywiązana do swojego roweru, że nazywała go swoim imieniem. Potem zgłosiła się do nas Amy Thomas, która szukała wsparcia dla swojego zespołu o nazwie Betis. Naturalnym stało się, że od tej pory dziewczyny zaczęły startować po banderą „Yeti Betis”. Yeti Betis odegrały istotną rolę we wspólnym tworzeniu linii YETI BETI, doradzały w kwestii doboru koloru, grafiki oraz wielu komponentów. Dlaczego to takie ważne? Hm… ponieważ one są kobietami.

Czy są jakiś charakterystyczne kobiece elementy?

Z pomocą Yeti Betis zidentyfikowaliśmy kilka składników, które mogą poprawić doświadczenia jazdy rowerem. Oczywistym było zaczęcie od wszystkich punktów styku z rowerem, więc zastosowaliśmy szersze dedykowane paniom siodło WTB Diva, mniejszej średnicy chwyty i węższą kierownicę - chociaż 720 mm nadal jest stosunkowo szeroką kierownicą. Zmieniliśmy również długość korby, która w zależności od rozmiaru ramy zmienia swoją długość od 170 mm do 175 mm. Krótsza korba łatwiej się obraca oraz daje większy dystans między przeszkodą na trudnych sekcjach. Rama YETI SB5 BETI jest wyposażony w specjalnie dostrojoną amortyzację FOX’a oferującą lepszą kontrolę tłumienia dla kobiet.

Jaka jest różnica między wersją SB5 BETI TURQ i CARBON?

Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB5 BETI CARBON są około 350g cięższe.

Co to jest SWITCH INFINITY i jak działa?

System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.

Czy system SWITCH INFINITY wymaga konserwacji?
W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.
Do jakiego skoku amortyzatora zaprojektowano SB5 BETI?

Rama SB5 BETI została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 150mm. Podnosząc skok widelca do 160mm uzyskasz bardziej zjazdowy kąt główki ramy i wyżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.

Jak duże opony mogę zmieścić w SB5 BETI?

Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB5 BETI można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,4".

Czy do SB5 BETI można zamontować opony w rozmiarze "plus"?

Nie. Rama SB5 BETI jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,4".

Jakie korby i suporty można zamontować w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.

Jaka oś tylnego koła pasuje do mojego SB5 BETI?

Rama SB5 BETI zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.

Jaki typ sterów jest właściwy dla SB5 BETI?

Rama SB5 BETIposiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.

Jakiej wielkości tarcze hamulcowe pasują do SB5 BETI?

Rama SB5 BETI posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 200mm.

Dlaczego SB5 BETI ma kompozytowe osłony ramy?

Rama SB5 BETI ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.

Czy mogę używać sztycy regulowanej stealth w SB5 BETI?

Tak, rama SB5 BETI posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.

Jaki maksymalny rozmiar pojedynczej zębatki można zastosować w SB5 BETI?

Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 36T / owalne 34T, Race Face 51mm: 34T okrągłe / 32T owalne. Minimalna zębatka: 26T okrągła / 28T owalna.

Czy SB5 BETI posiada mocowania ISCG?

Tak, rama SB5 BETI posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05.

Jaki jest użyty rodzaj tylnego amortyzatora w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI zastosowano metryczny tylny amortyzator w rozmiarze 210mm x 50mm. W związku z zastosowaniem metrycznego amortyzatora, posiada on trochę dłuższą goleń, która nie jest używana przy pełnej kompresji - zwróć na to uwagę przy ustawianiu odpowiedniego SAGu! Rama nie jest kompatybilna ze starszymi calowymi amortyzatorami. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie. Zwróć również uwagę, że rama SB5 BETI w najmniejszym rozmiarze XS nie jest kompatybilna z amortyzatorem wyposażonym w piggyback.

Jaki jest rekomendowany SAG dla SB5 BETI?

Radzimy zacząć od 30% SAG'u (~15mm). Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.

Czy w SB5 BETI mogę użyć tylny amortyzator ze sprężyną?

Tak, rama SB5 BETI zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.

Jaki rodzaj przedniej przerzutki pasuje do SB5 BETI?

Rama SB5 BETI nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.

 

Jaki jest rozmiar sztycy w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.

Jaki jest rozmiar zacisku sztycy w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI rozmiar zacisku sztycy to 35mm.

Jaka jest gwarancja na SB5 BETI?

Ramy SB5 BETI objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.

INSTRUKCJE DO POBRANIA ZNAJDZIESZ TUTAJ