YETI SB5 BETI ZBUDOWANY ZOSTAŁ DLA TWARDYCH KOBIET, KTÓRE SZUKAJĄ IDEALNEGO ROWERU SZLAKOWEGO
Rowery YETI SB5 BETI serii TURQ zrobione są z najlepszego wysoko modułowego włókna węglowego i oferują idealną równowagę pomiędzy sztywnością i wytrzymałością. W rezultacie otrzymujesz rower, który jest solidny i agresywny, a zarazem łatwy w prowadzeniu. Każdy rower jest testowany przez najlepszego zawodnika enduro na świecie Ritchie Rude’a, nasz wewnętrzny zespół oraz przez ambasadorów marki na całym świecie. To pozwala dostroić każdy rower w najdrobniejszych szczegółach.


ZAWIESZENIE
EFEKTYWNOŚĆ
Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.
KONTROLA
W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.
SWITCH INFINITY
WSZECHSTRONNY
Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.
SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ
SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.
TRWAŁY
SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.
MECHANICZNA PRZEWAGA
SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.


CO JEST SPECYFICZNE? NIESTANDARDOWE USTAWIENIA TŁUMIKA FOX’a, KRÓTSZE KORBY I SPECJALNIE DOPASOWANA KIEROWNICA
Przy projektowaniu roweru dla pań oczywistym było zaczęcie od wszystkich punktów styku z rowerem. Zastosowaliśmy tu szersze i dedykowane dla kobiet siodło WTB Diva, mniejszej średnicy chwyty i węższą kierownicę - chociaż 720 mm nadal jest stosunkowo szeroką kierownicą. Zmieniliśmy również długość korby: w zależności od rozmiaru ramy długość zmienia się od 170 mm do 175 mm - krótsza korba łatwiej się obraca oraz daje większy dystans między przeszkodą na trudnych sekcjach.
CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

- SWITCH INFINITY
- WYSOKO MODUŁOWY CARBON
- WEWNĘTRZNE RURKI DO ŁATWEGO PROWADZENIA PRZEWODÓW
- COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
- ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
- GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
- ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
- METRYCZNY TYLNY AMORTYZATOR
- SPECJALNA ZAŚLEPKA DO PANCERZA SZTYCY
CENY x ZESTAWY
-
XT/SLX
12.57 KG
22 999 PLN
TEN ROWER JEST LEKKI I ZWINNY, PRZY ZACHOWANIU ROZSĄDNEJ CENY.
Rower YETI SB5 BETI Carbon jest wyposażony w napęd XT/SLX, hamulce Shimano, koła DT Swiss w standardzie Boost oraz amortyzację FOX Performance w metrycznym standardzie, dostosowaną specjalnie do charakteru BETI. Połączenie naszej platformy Switch Infinity z niską wagą (jedynie 12.56 KG) powoduje, że rower jest lekki i zwinny, a zarazem nie zrujnuje Twojego portfela. -
EAGLE
12.48 KG
27 299 PLN
DZIĘKI WYPOSAŻENIU W NAPĘD SRAM EAGLE Z ŁATWOŚCIĄ BĘDZIESZ MOGŁA CISNĄĆ POD GÓRĘ.
W tym modelu zastosowaliśmy napęd SRAM Eagle 1x12, dzięki czemu rower łatwo i skutecznie pokonuje podjazdy. Żeńska część naszego zespołu podczas naszych codziennych wypadów w góry z uśmiechem na ustach pokonuje 450 metrowy podjazd, a dzięki korbie z zębatką 30T nie pozostają w tyle na podjazdach. Amortyzator o skoku 150 mm i nasza platforma Switch Infinity powoduje, że rower błaga o prędkość. -
XT TURQ
12.25 KG
31 699 PLN
TEN ROWER BŁAGA O PRĘDKOŚĆ, POTWIERDZAJĄC NASZĄ OBIETNICĘ TWORZENIA NAJLEPSZYCH ROWERÓW SPECJALNIE KOBIET.
Nasz najbardziej popularny model damskiego roweru zbudowany jest z wysoko modułowego karbonu, potwierdzając naszą obietnicę budowy najlepszych rowerów dla kobiet. Detale takie jak specjalne dedykowane siodełko WTB Diva, karbonowa kierownica YETI TURQ o szerokości 740 mm, korba Race Face 170 mm i metryczna amortyzacja FOX Factory, ustawiona specjalnie dla tego roweru, nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości. Bezdyskusyjnie ten rower błaga o prędkość! -
X01 EAGLE TURQ
11.98 KG
34 599 PLN
KILKA ROWERÓW PRZYCZYNIŁO SIĘ DO BAJECZNEGO WYGLĄDU NOWEGO SB5 BETI.
Kilka wcześniejszych modeli miało udział w tworzeniu nowego roweru YETI SB5 BETI. To dzięki nim jest bezkompromisową maszyną i wygląda jak rower marzenie. Oparty na naszej najlepszej ramie serii TURQ, wyposażony w specjalnie zestrojoną metryczną amortyzację FOX Factory, koła DT Swiss w standardzie Boost z oponami Maxxis Ardent EXO i napęd SRAM X01 1x12. -
XX1 EAGLE TURQ
11.89 KG
50 999 PLN
NAJLŻEJSZY I NAJBARDZIEJ AGRESYWNY TRAIL BIKE W NASZEJ OFERCIE DAMSKICH ROWERÓW.
W tym rowerze nie ma cięcia kosztów, rower YETI SB5 BETI TURQ jest manifestacją 32 lat inżynierii i rozwoju produktu. Z wagą wynoszącą jedynie 11.88 kg ten rower jest najbardziej agresywną maszyną zbudowaną do tej pory. Kombinacja napędu SRAM XX1 Eagle, hamulców SRAM Guide RSC w połączeniu z kołami ENVE w standardzie Boost, sterami Chris King oraz tylną amortyzacją FOX Factory Kashima w standardzie metrycznym powoduje, że rower jest gotowy na dowolne wyzwania na szlaku. -
RAMA BETI SB5 TURQ
2.50 KG
16 499 PLN
NIE ZNALAZŁAŚ OFERTY DLA SIEBIE? NIE SZKODZI. ZAKUP SAMEJ RAMY UMOŻLIWI BUDOWĘ ROWERU WEDŁUG WŁASNEJ SPECYFIKACJI.
Posiadasz dużo dobrych części i nie potrzebujesz kupować całego roweru? Nie ma problemu! Na tej ramie bez większego wysiłku zbudujesz rower do wygrywania w Mistrzostwach Świata lub w lokalnych zawodach. To przecież Ty wiesz jakie części i koła sprawdzą się najlepiej.
SB5 BETI
SKOK: 127MM
MASA RAMY: 2.50KG TURQ / 2.84 CARBON
ROZMIAR KOŁA: 27.5"
ROZMIARY RAM: XS, SM, MD, LG, XL
AMORTYZATOR TYŁ: METRYCZNY 210MM X 50MM
SUPORT: PRESS FIT BB92
TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)
PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA
ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

GEOMETRIA W MILIMETRACH


ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY
-
Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY
-
Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu
-
Wewnętrzne prowadzenie przewodów
-
Obniżona wysokość górnej rury
-
Collet axle system - redukuje zużycie łożysk
-
Zintegrowane mocowanie ISCG'05
-
Główka ramy w standardzie tapered
-
Tylne i przednie koło w standardzie Boost
-
Customowy ochraniacz dolnej rury
-
Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Kobiety zawsze miały wpływ na konstrukcję naszych ram, zwłaszcza małych rozmiarów. YETI SB5 BETI oraz ASR BETI są pochodną naszych istniejących modeli, uosabiają naszą filozofię dopasowania rowerów do niższych osób. Dla przykładu nasz ASR zbudowany jest na bazie różnych wielkości kół. Dla niższych osób rowery w rozmiarach XS i S mają koła 27.5”, natomiast rowery w rozmiarach M, L, XL mają koła 29”. Również modele SB5 i SB6 występują w rozmiarach XS i S. Tworzenie małych rozmiarów ram jest kosztowne, ale czujemy zobowiązanie względem kobiet. Skupiamy się, aby górna rura była umieszczona maksymalnie nisko, co zdecydowanie ułatwia wsiadanie na rower niskim osobom.
Dobre pytanie. Lepiej skierować je do naszego zespołu kobiet, które współpracowały z nami przez ostatnią dekadę. Nie była to banda kolesi, którzy wymyślili imię ”Beti” bo brzmiało fajnie. Pierwsze znane użycie „YETI BETI” pochodzi od pewnej dziewczyny z Keystone w Kolorado. Była tak przywiązana do swojego roweru, że nazywała go swoim imieniem. Potem zgłosiła się do nas Amy Thomas, która szukała wsparcia dla swojego zespołu o nazwie Betis. Naturalnym stało się, że od tej pory dziewczyny zaczęły startować po banderą „Yeti Betis”. Yeti Betis odegrały istotną rolę we wspólnym tworzeniu linii YETI BETI, doradzały w kwestii doboru koloru, grafiki oraz wielu komponentów. Dlaczego to takie ważne? Hm… ponieważ one są kobietami.
Z pomocą Yeti Betis zidentyfikowaliśmy kilka składników, które mogą poprawić doświadczenia jazdy rowerem. Oczywistym było zaczęcie od wszystkich punktów styku z rowerem, więc zastosowaliśmy szersze dedykowane paniom siodło WTB Diva, mniejszej średnicy chwyty i węższą kierownicę - chociaż 720 mm nadal jest stosunkowo szeroką kierownicą. Zmieniliśmy również długość korby, która w zależności od rozmiaru ramy zmienia swoją długość od 170 mm do 175 mm. Krótsza korba łatwiej się obraca oraz daje większy dystans między przeszkodą na trudnych sekcjach. Rama YETI SB5 BETI jest wyposażony w specjalnie dostrojoną amortyzację FOX’a oferującą lepszą kontrolę tłumienia dla kobiet.
Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB5 BETI CARBON są około 350g cięższe.
System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.
Rama SB5 BETI została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 150mm. Podnosząc skok widelca do 160mm uzyskasz bardziej zjazdowy kąt główki ramy i wyżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.
Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB5 BETI można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,4".
Nie. Rama SB5 BETI jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,4".
W ramie SB5 BETI jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.
Rama SB5 BETI zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.
Rama SB5 BETIposiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.
Rama SB5 BETI posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 200mm.
Rama SB5 BETI ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.
Tak, rama SB5 BETI posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.
Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 36T / owalne 34T, Race Face 51mm: 34T okrągłe / 32T owalne. Minimalna zębatka: 26T okrągła / 28T owalna.
Tak, rama SB5 BETI posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05.
W ramie SB5 BETI zastosowano metryczny tylny amortyzator w rozmiarze 210mm x 50mm. W związku z zastosowaniem metrycznego amortyzatora, posiada on trochę dłuższą goleń, która nie jest używana przy pełnej kompresji - zwróć na to uwagę przy ustawianiu odpowiedniego SAGu! Rama nie jest kompatybilna ze starszymi calowymi amortyzatorami. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie. Zwróć również uwagę, że rama SB5 BETI w najmniejszym rozmiarze XS nie jest kompatybilna z amortyzatorem wyposażonym w piggyback.
Radzimy zacząć od 30% SAG'u (~15mm). Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.
Tak, rama SB5 BETI zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.
Rama SB5 BETI nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.
W ramie SB5 BETI rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.
W ramie SB5 BETI rozmiar zacisku sztycy to 35mm.
Ramy SB5 BETI objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.