Model roweru YETI SB5.5 nie jest już produkowany, jego obecnym odpowiednikiem jest rower enduro SB150
Zachęcamy do zapoznania się z nowymi modelami carbonowych rowerów enduro.

YETI SB5.5 JEST TAM GDZIE PRZECINAJĄ SIĘ ŚCIEŻKI ROWERÓW TRAIL, ALL MOUNTAIN I GRAWITACYJNYCH
Rower YETI SB5.5 testowany był przez dwukrotnego mistrza Enduro World Series Richiego Rude oraz nasz fabryczny zespół. Ten lekki rower wręcz połyka techniczne podjazdy i wypluwa na zjazdach. Możesz zapomnieć o stereotypach dotyczących kół 29". Dzięki nienagannej konstrukcji ramy, krótkiemu tylnemu trójkątowi oraz agresywnemu zawieszeniu, ten rower jest łatwy w manewrowaniu oraz jest szybki i żwawy na zjazdach.

ZAWIESZENIE
EFEKTYWNOŚĆ
Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.
KONTROLA
W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.
SWITCH INFINITY
WSZECHSTRONNY
Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.
SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ
SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.
TRWAŁY
SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.
MECHANICZNA PRZEWAGA
SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.


WYWAŻONA GEOMETRIA: POCZĄWSZY OD DŁUGOŚCI TYLNEGO TRÓJKĄTA, NA ŚCIEŻCE MECHANICZNEJ KOŃCZĄC
Ten rower ma tylny trójkąt o długości 436 mm na platformie kół 29". Taka długość tylnych widełek gwarantuje optymalną równowagę pomiędzy zwrotnością i stabilnością. Aby osiągnąć tak krótki tylny trójkąt, projektanci wyeliminowali przednią przerzutkę i wykorzystali powiększoną szerokość tylnego koła, a zarazem utrzymali klasyczną długą geometrię Yeti. Dla zrównoważenia przodu roweru zdecydowaliśmy się użyć amortyzatora z dużym skokiem, a kąt główki ramy to 66,5 stopnia. To wszystko pozwoliło na precyzyjne dostrojenie trajektorii zawieszenia i rozstawu osi roweru.
CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

- SWITCH INFINITY
- WYSOKO MODUŁOWY CARBON
- COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
- ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
- GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
- DODATKOWO USZCZELNIANE ŁOŻYSKA ENDURO
- WEWNĘTRZNE PROWADZENIE PRZEWODÓW
- ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
CENY x ZESTAWY
-
XT/SLX
13.88 KG
23 399 PLN
SPECYFIKACJA TEGO MODELU TWORZY Z NIEGO RASOWĄ MASZYNĘ ENDURO.
Rower YETI SB5.5 Carbon XT/SLX jest wyposażony w napęd i hamulce Shimano, koła DT Swiss, amortyzację FOX Performance, a kokpit i sztyca regulowana pochodzą od sprawdzonego Race Face. Tak uzbrojony rower sprawdzi się zarówno podczas zabaw w bike parku jak i podczas wielodniowej wycieczki po górach. Wszystko to dostępne jest w imponującej cenie. -
EAGLE
13.79 KG
27 799 PLN
GOTOWY DO ŚCIGANIA NA LOKALNYCH ŚCIEŻKACH I BIKE PARKACH.
Rower YETI SB5.5 Carbon Eagle wyposażony jest w najbardziej rozchwytywany napęd na rynku. Jest to gotowy sprzęt do ścigania się na lokalnych trasach i w wymagających bike parkach. Wyposażony w pełny napęd SRAM Eagle, amortyzację FOX Performance, agresywne opony Maxxis Minion DHF/Agressor oraz hamulce SRAM Guide R z tarczami 180mm. Z kolei kokpit i sztyca regulowana pochodzi od sprawdzonego Race Face. -
XT TURQ
13.07 KG
32 199 PLN
TEN ROWER ENDURO JEST WYPOSAŻONY W SPRZĘT, KTÓRY SPROSTA NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCYM TRASOM NA ŚWIECIE.
Rower YETI SB5.5 XT TURQ zrobiony jest z naszego najlepszego karbonu i wyposażony został w kompletny napęd i hamulce Shimano XT, amortyzację FOX Factory oraz kokpit i sztycę regulowaną Race Face. Tak wyposażona maszyna do enduro pozwala jeździć po najtrudniejszych trasach na świecie. -
X01 EAGLE TURQ
12.80 KG
34 599 PLN
KIEDY PRZYCHODZI CI NA MYŚL OKREŚLENIE ROWER MARZEŃ, MY MAMY NA MYŚLI YETI SB5.5 TURQ X01 EAGLE.
Gdy myślimy o "rowerze marzeń", to przed oczami mamy rower YETI SB5.5 TURQ Series X01 Eagle. Do budowy tego roweru wybraliśmy napęd SRAM 1x12 X01 Eagle, hamulce SRAM Guide RS, amortyzację FOX Factory oraz kokpit i regulowaną sztycę od Race Face. Na trasach w okolicy naszej fabryki w Golden spotkasz wielu naszych pracowników jeżdżących na tych rowerach, którzy mają uśmiech na twarzy od ucha do ucha. -
XX1 EAGLE TURQ
12.66 KG
51 699 PLN
NAJWYŻSZA WERSJA YETI SB5.5 UMOŻLIWI CI PODBICIE SZLAKÓW, O KTÓRYCH DO TEJ PORY MOGŁEŚ TYLKO POMARZYĆ.
Rower YETI SB5.5 TURQ XX1 Eagle wyposażony jest w najlepsze dostępne części: napęd SRAM XX1, hamulce Guide RSC, stery Chris King, amortyzację FOX Factory oraz kokpit i regulowaną sztycę Race Face. Taki zestaw części robi z tego roweru maszynę nie do pobicia. Najwyższa wersja YETI SB5.5 umożliwi Ci podbicie szlaków, o których do tej pory mogłeś jedynie marzyć. -
RAMA SB6 TURQ
2.58 KG
16 999 PLN
NIE ZNALAZŁEŚ OFERTY DLA SIEBIE? NIE SZKODZI. ZAKUP SAMEJ RAMY UMOŻLIWI BUDOWĘ ROWERU WEDŁUG WŁASNEJ SPECYFIKACJI.
Posiadasz dużo dobrych części i nie potrzebujesz kupować całego roweru? Nie ma problemu! Na tej ramie bez większego wysiłku zbudujesz rower do wygrywania w Mistrzostwach Świata lub w lokalnych zawodach. To przecież Ty wiesz jakie części i koła sprawdzą się najlepiej.
SB5.5
SKOK: 140MM
MASA RAMY: 2.58KG TURQ / 2.81 CARBON
ROZMIAR KOŁA: 29"
ROZMIARY RAM: MD, LG, XL
AMORTYZATOR TYŁ: 7.875" X 2.25"
SUPORT: PRESS FIT BB92
TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)
PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA
ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

GEOMETRIA W MILIMETRACH


ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY
-
Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY
-
Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu
-
Collet axle system - redukuje zużycie łożysk
-
Zintegrowane mocowanie ISCG'05
-
Główka ramy w standardzie tapered
-
Customowy ochraniacz dolnej rury
-
Wewnętrzne prowadzenie przewodów
-
Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii CARBON SB5.5 są około 250g cięższe.
System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.
Rama SB5.5 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 160mm. Obniżając skok widelca do 150mm uzyskasz bardziej stromy kąt główki ramy i niżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.
Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB5.5 można maksymalnie użyć opon o szerokości 2,4".
Nie. Rama SB5.5 jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,4".
W ramie SB5.5 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.
Rama SB5.5 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.
Rama SB5.5 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.
Rama SB5.5 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 185mm.
Rama SB5.5 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.
Tak, rama SB5.5 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.
Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 34T / owalne 32T, Race Face 51mm: 32T okrągłe / 30T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.
Tak, rama SB5.5 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05
W ramie SB5.5 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 7.875" x 2.25" eye-to-eye wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.
Radzimy zacząć od 30% SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.
Tak, rama SB5.5 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.
Rama SB5.5 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.
W ramie SB5.5 rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.
W ramie SB5.5 rozmiar zacisku sztycy to 35mm.
Ramy SB5.5 objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.