Model roweru YETI SB5.5 nie jest już produkowany, jego obecnym odpowiednikiem jest rower enduro SB150

Zachęcamy do zapoznania się z nowymi modelami carbonowych rowerów enduro.

YETI SB5.5

 

YETI SB5.5 JEST TAM GDZIE PRZECINAJĄ SIĘ ŚCIEŻKI ROWERÓW TRAIL, ALL MOUNTAIN I GRAWITACYJNYCH


Rower YETI SB5.5 testowany był przez dwukrotnego mistrza Enduro World Series Richiego Rude oraz nasz fabryczny zespół. Ten lekki rower wręcz połyka techniczne podjazdy i wypluwa na zjazdach. Możesz zapomnieć o stereotypach dotyczących kół 29". Dzięki nienagannej konstrukcji ramy, krótkiemu tylnemu trójkątowi oraz agresywnemu zawieszeniu, ten rower jest łatwy w manewrowaniu oraz jest szybki i żwawy na zjazdach.

 

ZAWIESZENIE

EFEKTYWNOŚĆ


Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.

KONTROLA


W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY

WSZECHSTRONNY


Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.

SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ


SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.

TRWAŁY


SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.

MECHANICZNA PRZEWAGA


SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.

WYWAŻONA GEOMETRIA: POCZĄWSZY OD DŁUGOŚCI TYLNEGO TRÓJKĄTA, NA ŚCIEŻCE MECHANICZNEJ KOŃCZĄC


 
 
 

Ten rower ma tylny trójkąt o długości 436 mm na platformie kół 29". Taka długość tylnych widełek gwarantuje optymalną równowagę pomiędzy zwrotnością i stabilnością. Aby osiągnąć tak krótki tylny trójkąt, projektanci wyeliminowali przednią przerzutkę i wykorzystali powiększoną szerokość tylnego koła, a zarazem utrzymali klasyczną długą geometrię Yeti. Dla zrównoważenia przodu roweru zdecydowaliśmy się użyć amortyzatora z dużym skokiem, a kąt główki ramy to 66,5 stopnia. To wszystko pozwoliło na precyzyjne dostrojenie trajektorii zawieszenia i rozstawu osi roweru.

CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

  1. SWITCH INFINITY
  2. WYSOKO MODUŁOWY CARBON
  3. COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
  4. ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
  5. GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
  6. DODATKOWO USZCZELNIANE ŁOŻYSKA ENDURO
  7. WEWNĘTRZNE PROWADZENIE PRZEWODÓW
  8. ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI

CENY x ZESTAWY

SB5.5


SKOK: 140MM

MASA RAMY: 2.58KG TURQ / 2.81 CARBON

ROZMIAR KOŁA: 29"

ROZMIARY RAM: MD, LG, XL

AMORTYZATOR TYŁ: 7.875" X 2.25"

SUPORT: PRESS FIT BB92

TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)

PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA

ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

GEOMETRIA W MILIMETRACH

ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY


 

  1. Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY

  2. Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu

  3. Collet axle system - redukuje zużycie łożysk

  4. Zintegrowane mocowanie ISCG'05

  5. Główka ramy w standardzie tapered

  6. Customowy ochraniacz dolnej rury

  7. Wewnętrzne prowadzenie przewodów

  8. Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA


 

Jaka jest różnica między wersją SB5.5 TURQ i CARBON?

Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii CARBON SB5.5 są około 250g cięższe.

Co to jest SWITCH INFINITY i jak działa?

System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.

Czy system SWITCH INFINITY wymaga konserwacji?
W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.
Do jakiego skoku amortyzatora zaprojektowano SB5.5?

Rama SB5.5 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 160mm. Obniżając skok widelca do 150mm uzyskasz bardziej stromy kąt główki ramy i niżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.

Jak duże opony mogę zmieścić w SB5.5?

Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB5.5 można maksymalnie użyć opon o szerokości 2,4".

Czy do SB5.5 można zamontować opony w rozmiarze "plus"?

Nie. Rama SB5.5 jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,4".

Jakie korby i suporty można zamontować w SB5.5?

W ramie SB5.5 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.

Jaka oś tylnego koła pasuje do mojego SB5.5?

Rama SB5.5 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.

Jaki typ sterów jest właściwy dla SB5.5?

Rama SB5.5 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.

Jakiej wielkości tarcze hamulcowe pasują do SB5.5?

Rama SB5.5 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 185mm.

Dlaczego SB5.5 ma kompozytowe osłony ramy?

Rama SB5.5 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.

Czy mogę używać sztycy regulowanej stealth w SB5.5?

Tak, rama SB5.5 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.

Jaki maksymalny rozmiar pojedynczej zębatki można zastosować w SB5.5?

Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 34T / owalne 32T, Race Face 51mm: 32T okrągłe / 30T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.

Czy SB5.5 posiadają mocowania ISCG?

Tak, rama SB5.5 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05

Jaki jest użyty rodzaj tylnego amortyzatora w SB5.5?

W ramie SB5.5 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 7.875" x 2.25" eye-to-eye wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.

Jaki jest rekomendowany SAG dla SB5.5?

Radzimy zacząć od 30% SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.

Czy w SB5.5 mogę użyć tylny amortyzator ze sprężyną?

Tak, rama SB5.5 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.

Jaki rodzaj przedniej przerzutki pasuje do SB5.5?

Rama SB5.5 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.

 

Jaki jest rozmiar sztycy w SB5.5?

W ramie SB5.5 rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.

Jaki jest rozmiar zacisku sztycy w SB5.5

W ramie SB5.5 rozmiar zacisku sztycy to 35mm.

Jaka jest gwarancja na SB5.5?

Ramy SB5.5 objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.

INSTRUKCJE DO POBRANIA ZNAJDZIESZ TUTAJ