S B
1 4 0

Slider

Niektórzy mówią, że nie ma trasy, której YETI SB140 by nie lubił. Zgadzamy się z tym. On jest taki jak chcesz. Skoczny i agresywny, łaknący więcej i więcej bez względu na to gdzie jesteś i co robisz. Niekwestionowany król singli i parku, dumnie trzymający koronę. Nie wierzysz? Rozpędź się, skocz, wyląduj, wtedy zrozumiesz. Idealny na szybkie single i szczęśliwy gdy skaczesz. Łatwy w prowadzeniu, zwiększający zaufanie z każdym metrem. Trudny do określenia jednym słowem. YETI SB140 potęguje radość z jazdy, dominuje na zjazdach, a jednocześnie jest lekki i szybki na podjazdach.


Rama YETI SB150 - 2020

ENDURO / TRAIL

PRZEZNACZENIE

140 MM

SKOK TYLNEGO KOŁA

27,5"

ROZMIAR KÓŁ

TURQ I CARBON SERIES

MATERIAŁ

SPECYFIKACJA I GEOMETRIA

ENDURO

XC

TRAIL

YETI-SB140-2020

 

ZAWIESZENIE

EFEKTYWNOŚĆ


Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.

KONTROLA


W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy w dół. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY

WSZECHSTRONNY


Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.

SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ


SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.

TRWAŁY


SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.

MECHANICZNA PRZEWAGA


SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.

Slider

PROSTE LINIE, PŁASKI KĄT GŁÓWKI RAMY 65 STOPNI I SKOK PRZEDNIEGO AMORTYZATORA 160MM W POŁĄCZENIU Z KOŁAMI 27,5" I POWIETRZNYM DAMPEREM CZYNIĄ TEN ROWER LEKKI I ZWINNY.


CZYSTE LINIE, DUŻA PRZESTRZEŃ NA BIDON I KRÓTKA RURA PODSIODŁOWA. ZAPROJEKTOWLIŚMY DUŻĄ PRZESTRZENI NA BIDON A NAWET BARDZO DUŻY BIDON. DODATKOWO KRÓTKA RURA PODSIODŁOWA POZWALA NA MONTAŻ SZTYC REGULOWANYCH O DUŻYM SKOKU. W ROZMIARZE M 150MM, W ROZMIARZE L-XL W STANDARDZIE DOSTAJESZ SZTYCĘ 175MM.


YETI SB140 JEST WYPOSAŻONY W METRYCZNY TŁUMIK FOX DPX2


Rowery oferowane są w dwóch wersjach carbonu, w obu seriach otrzymujesz sprężynowy damper FOX. Seria TURQ droższa i lepsza, wykonana jest z najlepszych materiałów i przeznaczona jest dla najbardziej wymagających riderów, dlatego wszystkie ramy serii TURQ wyposażyliśmy w damper FOX DPX2 FACTORY. Ramy serii Carbon otrzymały damper FOX DPX2 PERFORMANCE.

TESTOWANY W LABORATORIUM ZGODNIE Z NASZYMI NAJBARDZIEJ RYGORYSTYCZNYMI STANDARDAMI I SPRAWDZONY NA SZLAKU...


SB140 został przetestowany w laboratorium, gdzie spełnił podwyższone wymagania wytrzymałości. Oznacza to specjalne testy sztywności i standard wytrzymałości na uderzenia rowerów DH. Między testami laboratoryjnymi, SB140 był testowany przez nasz wewnętrzny zespół. Ostatecznie zweryfikowany i zaaprobowany przez „szalonego” Ritchiego Rude'a.

YETI-SB140-2020
Slider
YETI SB165 RIDE BIG MOUNTAIN
YETI SB165 RIDE BIG MOUNTAIN
Slider
ramy Yeti Sb140 - 2020

DWIE RÓŻNE SERIE ZBUDOWANE Z RÓŻNYCH MATERIAŁÓW ZAPEWNIAJĄ RÓWNOWAGĘ MIĘDZY WAGĄ I WYDAJNOŚCIĄ.


Rowery serii TURQ są wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego, zapewniają doskonałą równowagę i sztywność. W rezultacie rowery serii TURQ są solidne i agresywne w prowadzeniu. Seria CARBON posiada małe zmiany w włóknie węglowym, pozwala to zaoferować niższą cenę przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności na podobnym poziomie jak w serii TURQ.

SERIA TURQ

RODZAJ CARBONU

250

GRAM LŻEJ

+ Najlepszy dostępny carbon

+ Idealna równowaga między masą i sztywnością

+ Zoptymalizowany układ zmniejsza wagę

+ Przetestowany przez szalonego Richie Rude

SERIA CARBON

RODZAJ CARBONU

+ Niższa cena dzięki zastosowaniu tańszych materiałów

+ Taka szama sztywność jak w serii Turq

YETI-SB140-2020

TECH SPEC


SKOK: 140MM

SERIA RAMY:  TURQ

ROZMIAR KOŁA: 27,5"

ROZMIARY RAM: XS, SM, MD, LG, XL

AMORTYZATOR TYŁ: FOX DPX2

SUPORT: PRESS FIT BB92

TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)

PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA

ŚREDNICA SZTYCY: 31.6MM

ramy Yeti Sb140 - 2020

CENY x ZESTAWY

RAMA YETI SB140 SERIA TURQ - 17 299 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2

ROWER YETI SB140 CARBON C1 - 26 599 PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX PERFORMANCE 36 / 160MM BOOST


KOŁA - DT SWISS E1900 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM GX EAGLE


MANETKA - SRAM GX EAGLE


KORBA - SRAM GX EAGLE 30T 170MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SRAM GUIDE R


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.6 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS REKON 2.6 EXO


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - RACE FACE AFFECT R 35x780


MOSTEK - RACE FACE RIDE R 35x50


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


UPGRADE NAPĘDU - SRAM AXS XX1 + 4499 PLN


UPGRADE KÓŁ - DT SWISS XMC 1200 30MM + 8399 PLN


UPGRADE KÓŁ I NAPĘDU - DT SWISS XMC 1200 30MM ORAZ SRAM AXS XX1 + 12399 PLN

ROWER YETI SB140 CARBON C2 - 29 599PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX PERFORMANCE 36 / 160MM BOOST


KOŁA - DT SWISS M1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE


MANETKA - SRAM GX EAGLE


KORBA - SRAM X1 EAGLE 30T 170MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SRAM G2 RSC


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.6 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS REKON 2.6 EXO


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - RACE FACE AFFECT R 35x780


MOSTEK - RACE FACE RIDE R 35x50


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


UPGRADE NAPĘDU - SRAM AXS XX1 + 3999 PLN


UPGRADE KÓŁ - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6899 PLN


UPGRADE KÓŁ I NAPĘDU - DT SWISS XMC 1200 30MM ORAZ SRAM AXS XX1 + 10399 PLN

ROWER YETI SB140 TURQ T1 - 33 999PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 160MM BOOST GRIP2


KOŁA - DT SWISS CUSTOM M1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT 12-SPEED


MANETKA - SHIMANO XT 12-SPEED


KORBA - SHIMANO XT 30T 170MM 12-SPEED


SUPORT - SHIMANO BB92


KASETA - SHIMANO XT 12-SPEED 10-51


ŁAŃCUCH - SHIMANO XT 12-SPEED


HAMULCE - SHIMANO XT 4-TŁOCZKI


TARCZE - SHIMANO 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.6 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS REKON 2.6 EXO


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780MM


MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


UPGRADE KÓŁ - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6899 PLN

ROWER YETI SB140 TURQ T2 - 36 599PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 160MM BOOST GRIP2


KOŁA - DT SWISS CUSTOM M1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE


MANETKA - SRAM X01 EAGLE


KORBA - SRAM X1 EAGLE 30T 170MM


SUPORT - SRAM DUB BB92


KASETA - SRAM X01 EAGLE 1295 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SRAM G2 RSC


TARCZE - SRAM 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.6 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS REKON 2.6 EXO


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780MM


MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


UPGRADE NAPĘDU - SRAM AXS XX1 + 3399 PLN


UPGRADE KÓŁ - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6899 PLN


UPGRADE KÓŁ I NAPĘDU - DT SWISS XMC 1200 30MM ORAZ SRAM AXS XX1 + 9999 PLN

ROWER YETI SB140 TURQ T3 - 40 999PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 160MM BOOST GRIP2


KOŁA - DT SWISS CUSTOM M1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM XX1 EAGLE


MANETKA - SRAM XX1 EAGLE


KORBA - SRAM X01 EAGLE 30T 170MM


SUPORT - SRAM DUB BB92


KASETA - SRAM XX1 EAGLE 1299 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM XX1 EAGLE


HAMULCE - SRAM G2 RSC


TARCZE - SRAM 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF 2.6 EXO


OPONA TYŁ - MAXXIS REKON 2.6 EXO


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780MM


MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x50MM


CHWYTY - ODI ELITE PRO


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


UPGRADE NAPĘDU - SRAM AXS XX1 + 2999 PLN


UPGRADE KÓŁ - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6899 PLN


UPGRADE KÓŁ I NAPĘDU - DT SWISS XMC 1200 30MM ORAZ SRAM AXS XX1 + 9399 PLN

GEOMETRIA W MILIMETRACH

rama SB140 - geo

ROZMIARY W CENTYMETRACH

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA


 

Jaka jest różnica między wersją YETI SB140 TURQ i CARBON?

Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii YETI SB140 CARBON są około 260g cięższe.

Co to jest SWITCH INFINITY i jak działa?

System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.

Czy system SWITCH INFINITY wymaga konserwacji?

W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.

Do jakiego skoku amortyzatora zaprojektowano YETI SB140?

Rama YETI SB140 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 160mm. Zmieniając skok widelca uzyskasz inny kąt główki ramy i inaczej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.

Jak duże opony mogę zmieścić w YETI SB140?

Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy YETI SB140 można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,6".

Jakie korby i suporty można zamontować w YETI SB140?

W ramie YETI SB140 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.

Jaka oś tylnego koła pasuje do mojego YETI SB140?

Rama YETI SB140 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.

Jaki typ sterów jest właściwy dla YETI SB140?

Rama YETI SB140 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to zintegrowane 41mm/52mm. Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.

Jakiej wielkości tarcze hamulcowe pasują do YETI SB140?

Rama YETI SB140 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 180mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 203mm.

Dlaczego YETI SB140 ma kompozytowe osłony ramy?

Rama YETI SB140 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.

Czy mogę używać sztycy regulowanej stealth w YETI SB140 ?

Tak, rama YETI SB140 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.

Jaki maksymalny rozmiar pojedynczej zębatki można zastosować w YETI SB140?

Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 38T / owalne 36T, Race Face 51mm: 36T okrągłe / 34T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.

Czy YETI SB140 posiadają mocowania ISCG?

Tak, rama YETI SB140 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05.

Jaki jest użyty rodzaj tylnego amortyzatora w YETI SB140?

W ramie YETI SB140 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze XXX x XX mm (eye-to-eye) wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.

Jaki jest rekomendowany SAG dla YETI YETI SB140?

Radzimy zacząć od 33% lub 20mm SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.

Czy w YETI SB140 mogę użyć tylny amortyzator ze sprężyną?

Tak, rama YETI SB140 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.

Jaki rodzaj przedniej przerzutki pasuje do YETI SB140?

Rama YETI SB140 nie jest kompatybilna z przednią przerzutką.

Jaki jest rozmiar sztycy w YETI SB140 ?

W ramie YETI SB140 rozmiar sztycy wynosi 31.6mm.

Jaki jest rozmiar zacisku sztycy w YETI SB140?

W ramie YETI SB140 rozmiar zacisku sztycy to 36,8mm.

Jaka jest gwarancja na YETI SB140?

Ramy YETI SB140 objęte są gwarancją producenta, która jest dożywotnia. Spokojnie nie będziesz musiał zatrudniać prawnika 🙂

Jaka jest długość nawiększej sztycy jaką mogę zamontować w YETI SB140?

To jest uzależnione od Twoich preferencji. Nie ma limitu długości, teoretycznie możesz zamontować każdą długość, jednak upewnij się, że sztyca jest zamontowana poniżej minimalnego punku wysunięcia oraz, że przy maksymalnym opuszczeniu sztycy Twoja opona nie spotka się z siodełkiem. Standardowo w ramach w rozmiarze S montujemy sztyce o skoku 125MM, w ramach M 150MM a w rozmiarach L/XL sztyce o skoku 175MM.