
Mówią, że nie ma roweru do wszystkiego, ale YETI SB130 to jedyny rower, który to potrafi. Stworzony na trudnych trasach w Kolorado, gdzie królują trudne techniczne podjazdy i szybkie zjazdy, ten rower miażdży trudny teren. Nie sugerujemy, że potrzebujesz tylko jednego roweru, ale jeśli tak, to powinien się znaleźć na Twojej krótkiej liście. Nasze sprawdzone zawieszenie Switch Infinity zostało ulepszone dzięki nowej kinematyce i bardziej progresywnej geometrii. 77-stopniowy kąt rury pod-siodłowej i duże koła sprawiają, że ten rower lekko się wspina. Nieco krótszy tylny trójkąt, płaski kąt główki ramy, długi reach i widelec z offsetem 44 mm zapewniają, że YETI SB130 jest szybki i żwawy, ale nadal stabilny podczas szybkich zjazdów.

TRAIL
|
130 MM
|
29"ROZMIAR KÓŁ |
TURQ I CARBON SERIESMATERIAŁ |
ENDURO
XC
TRAIL



ZAWIESZENIE

EFEKTYWNOŚĆ
Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.
KONTROLA
W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy w dół. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.
SWITCH INFINITY
WSZECHSTRONNY
Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.
SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ
SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.
TRWAŁY
SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.
MECHANICZNA PRZEWAGA
SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.

DUŻY REACH, KĄT GŁÓWKI RAMY 65,5 STOPNI I SKOK PRZEDNIEGO AMORTYZATORA 150MM W POŁĄCZENIU Z KOŁAMI 29" CZYNIĄ TEN ROWER MASZYNĄ UNIWERSALNĄ. ZAPOMNIJ O TRUDNYCH WYBORACH, YETI SB130 LEKKO PODJEŻDŻA, DOBRZE SKRĘCA I GENIALNIE ZJEŻDŻA. TEN ROWER JEST OPTYMALNYM WYBOREM.


CZYSTE LINIE, DUŻA PRZESTRZEŃ NA BIDON I KRÓTKA RURA PODSIODŁOWA. ZAPROJEKTOWLIŚMY DUŻĄ PRZESTRZENI NA BIDON A NAWET BARDZO DUŻY BIDON. DODATKOWO KRÓTKA RURA PODSIODŁOWA POZWALA NA MONTAŻ SZTYC REGULOWANYCH O DUŻYM SKOKU. W ROZMIARZE MD-XL W STANDARDZIE DOSTAJESZ SZTYCĘ 150MM.




YETI SB130 WYPOSAŻONY JEST W DAMPER FOX DPX2 ZE SPECJALNĄ KONFIGURACJĄ OBJĘTOŚCI KOMORY POWIETRZA.
FOX DPX2 montowany w SB130 ma lepsze tłumienie ze zmienionym zaworowaniem. Na szlaku poczujesz większe tłumienie w połowie skoku i mniej uczucia bujania. Dodatkowo nowy damper daje większą możliwość regulacji kompresji i odbicia.
NOWOCZESNA GEOMETRIA, ZWROTNOŚĆ I SZYBKOŚĆ.
YETI SB130 ma duży reach i płaski kąt główki i rozmiar kół 29". Taka konfiguracja gwarantuje optymalną równowagę pomiędzy zwrotnością i stabilnością. Dla zrównoważenia przodu roweru zamontowaliśmy amortyzator o skoku 150MM i goleniach o średnicy 36MM. To wszystko pozwoliło na precyzyjne dostrojenie trajektorii zawieszenia i rozstawu osi roweru. YETI SB130 jest idealnie zbalansowaną maszyną, pozwala na całodzienną zabawę w bikeparku lub kilkudniowy trip po najdalszych zakątkach gór.










DWIE RÓŻNE SERIE ZBUDOWANE Z RÓŻNYCH MATERIAŁÓW ZAPEWNIAJĄ RÓWNOWAGĘ MIĘDZY WAGĄ I WYDAJNOŚCIĄ.
Rowery serii TURQ są wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego, zapewniają doskonałą równowagę i sztywność. W rezultacie rowery serii TURQ są solidne i agresywne w prowadzeniu. Seria CARBON posiada małe zmiany w włóknie węglowym, pozwala to zaoferować niższą cenę przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności na podobnym poziomie jak w serii TURQ.
SERIA TURQ
|
250GRAM LŻEJ + Najlepszy dostępny carbon + Idealna równowaga między masą i sztywnością + Zoptymalizowany układ zmniejsza wagę + Przetestowany przez szalonego Richie Rude |
SERIA CARBON
|
+ Niższa cena dzięki zastosowaniu tańszych materiałów
+ Taka szama sztywność jak w serii Turq |



TECH SPEC
SKOK: 130MM
SERIA RAMY: TURQ
ROZMIAR KOŁA: 29"
ROZMIARY RAM: SM, MD, LG, XL
AMORTYZATOR TYŁ: 210MM x 52.5 MM
SUPORT: PRESS FIT BB92
TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)
PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA
ŚREDNICA SZTYCY: 31.6MM

CENY x ZESTAWY
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2
RAMA - SERIA CARBON
AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPX2
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX PERFORMANCE 36 / 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1900 30MM
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM GX EAGLE
MANETKA - SRAM GX EAGLE
KORBA - SRAM GX EAGLE 30T 175MM
SUPORT - SRAM DUB PF92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE
HAMULCE - SRAM GUIDE R
TARCZE - SRAM CENTERLINE 180/180
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40
KIEROWNICA - RACE FACE AFFECT R 35x780
MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35x40
CHWYTY - ERGON GE1
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT
OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 7300 PLN
RAMA - SERIA CARBON
AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPX2
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX PERFORMANCE 36 / 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1700 30MM
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE
MANETKA - SRAM GX EAGLE
KORBA - SRAM X1 CARBON EAGLE 30T 175MM
SUPORT - SRAM DUB PF92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE
HAMULCE - SHIMANO XT 2 TŁOCZKI
TARCZE - SHIMANO SMRT66 180 / 180
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40
KIEROWNICA - RACE FACE AFFECT R 35x780
MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35x40
CHWYTY - ERGON GE1
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT
OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6400 PLN
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1700 30MM
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE
MANETKA - SRAM GX EAGLE
KORBA - SRAM X01 CARBON EAGLE 30T 175MM
SUPORT - SRAM DUB PF92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE
HAMULCE - SHIMANO XT 4 TŁOCZKI
TARCZE - SHIMANO SMRT66 180 / 180
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780
MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35x40
CHWYTY - ERGON GE1
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT
OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6300 PLN
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS XM 1501 SPLINE ONE 30MM
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE
MANETKA - SRAM X01 EAGLE
KORBA - SRAM X01 CARBON EAGLE 30T 175MM
SUPORT - SRAM DUB PF92
KASETA - SRAM 1295 EAGLE 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE
HAMULCE - SRAM GUIDE RSC
TARCZE - SRAM CENTERLINE 180 / 180
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780
MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x40
CHWYTY - ERGON GE1
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT
OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 4500 PLN
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS XM 1501 SPLINE ONE 30MM
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM XX1 EAGLE
MANETKA - SRAM XX1 EAGLE
KORBA - SRAM X01 CARBON EAGLE 30T 175MM
SUPORT - SRAM DUB PF92
KASETA - SRAM 1299 EAGLE 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM XX1 EAGLE
HAMULCE - SRAM GUIDE ULTIMATE
TARCZE - SRAM CENTERLINE 180 / 180
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER FACTORY
OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780
MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x40
CHWYTY - ERGON GE1
SIODEŁKO - ERGON CUSTOM SME3
OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 4300 PLN
GEOMETRIA W MILIMETRACH


ROZMIARY W CENTYMETRACH

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB130 CARBON są około 250g cięższe.
System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.
Rama SB130 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 150mm. Podnosząc skok widelca do 160mm uzyskasz bardziej zjazdowy kąt główki ramy i wyżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.
Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB130 można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,5".
W ramie SB130 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.
Tak, rama SB130 została zaprojektowana do użycia standardowych rozmiarów bidonu wewnątrz przedniego trójkąta.
Rama SB130 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.
Rama SB130 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to zintegrowane 41mm/52mm. Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.
Rama SB130 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 180mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 203mm.
Rama SB130 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.
Tak, rama SB130 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.
Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 38T / owalne 36T, Race Face 51mm: 36T okrągłe / 34T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.
Tak, rama SB130 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05
W ramie SB130 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 210 x 52,5 mm (eye-to-eye) wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.
Radzimy zacząć od 30% SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.
Tak, rama SB130 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.
Rama SB130 nie jest kompatybilna z przednią przerzutką.
W ramie SB130 rozmiar sztycy wynosi 31.6mm.
W ramie SB150 rozmiar zacisku sztycy to 36,8mm.
Ramy SB130 objęte są gwarancją producenta, która jest dożywotnia. Spokojnie nie będziesz musiał zatrudniać prawnika 🙂
To jest uzależnione od Twoich preferencji. Nie ma limitu długości, teoretycznie możesz zamontować każdą długość, jednak upewnij się, że sztyca jest zamontowana poniżej minimalnego punku wysunięcia oraz, że przy maksymalnym opuszczeniu sztycy Twoja opona nie spotka się z siodełkiem. Standardowo w ramach w rozmiarze S montujemy sztyce o skoku 125MM, w ramach M/L/XL sztyce o skoku 150MM.