yeti-sb130-2019

Mówią, że nie ma roweru do wszystkiego, ale YETI SB130 to jedyny rower, który to potrafi. Stworzony na trudnych trasach w Kolorado, gdzie królują trudne techniczne podjazdy i szybkie zjazdy, ten rower miażdży trudny teren. Nie sugerujemy, że potrzebujesz tylko jednego roweru, ale jeśli tak, to powinien się znaleźć na Twojej krótkiej liście. Nasze sprawdzone zawieszenie Switch Infinity zostało ulepszone dzięki nowej kinematyce i bardziej progresywnej geometrii. 77-stopniowy kąt rury pod-siodłowej i duże koła sprawiają, że ten rower lekko się wspina. Nieco krótszy tylny trójkąt, płaski kąt główki ramy, długi reach i widelec z offsetem 44 mm zapewniają, że YETI SB130 jest szybki i żwawy, ale nadal stabilny podczas szybkich zjazdów.


yeti-sb130-2019-rama-turq

TRAIL

PRZEZNACZENIE

130 MM

SKOK TYLNEGO KOŁA

29"

ROZMIAR KÓŁ

TURQ I CARBON SERIES

MATERIAŁ

SPECYFIKACJA I GEOMETRIA

ENDURO

XC

TRAIL

Slider

 

ZAWIESZENIE

EFEKTYWNOŚĆ


Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.

KONTROLA


W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy w dół. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY

WSZECHSTRONNY


Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.

SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ


SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.

TRWAŁY


SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.

MECHANICZNA PRZEWAGA


SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.

Slider

DUŻY REACH, KĄT GŁÓWKI RAMY 65,5 STOPNI I SKOK PRZEDNIEGO AMORTYZATORA 150MM W POŁĄCZENIU Z KOŁAMI 29" CZYNIĄ TEN ROWER MASZYNĄ UNIWERSALNĄ. ZAPOMNIJ O TRUDNYCH WYBORACH, YETI SB130 LEKKO PODJEŻDŻA, DOBRZE SKRĘCA I GENIALNIE ZJEŻDŻA. TEN ROWER JEST OPTYMALNYM WYBOREM.


CZYSTE LINIE, DUŻA PRZESTRZEŃ NA BIDON I KRÓTKA RURA PODSIODŁOWA. ZAPROJEKTOWLIŚMY DUŻĄ PRZESTRZENI NA BIDON A NAWET BARDZO DUŻY BIDON. DODATKOWO KRÓTKA RURA PODSIODŁOWA POZWALA NA MONTAŻ SZTYC REGULOWANYCH O DUŻYM SKOKU. W ROZMIARZE MD-XL W STANDARDZIE DOSTAJESZ SZTYCĘ 150MM.


2019_YetiCycles_SB130_rama
2019_YetiCycles_SB130_rama
yeti-sb130-bidon

YETI SB130 WYPOSAŻONY JEST W DAMPER FOX DPX2 ZE SPECJALNĄ KONFIGURACJĄ OBJĘTOŚCI KOMORY POWIETRZA.


FOX DPX2 montowany w SB130 ma lepsze tłumienie ze zmienionym zaworowaniem. Na szlaku poczujesz większe tłumienie w połowie skoku i mniej uczucia bujania. Dodatkowo nowy damper daje większą możliwość regulacji kompresji i odbicia.

NOWOCZESNA GEOMETRIA, ZWROTNOŚĆ I SZYBKOŚĆ.


YETI SB130 ma duży reach i płaski kąt główki i rozmiar kół 29". Taka konfiguracja gwarantuje optymalną równowagę pomiędzy zwrotnością i stabilnością. Dla zrównoważenia przodu roweru zamontowaliśmy amortyzator o skoku 150MM i goleniach o średnicy 36MM. To wszystko pozwoliło na precyzyjne dostrojenie trajektorii zawieszenia i rozstawu osi roweru. YETI SB130 jest idealnie zbalansowaną maszyną, pozwala na całodzienną zabawę w bikeparku lub kilkudniowy trip po najdalszych zakątkach gór.

2019_YetiCycles_SB130_TS_Turq_Dark_XX1-kopia
Slider
Image is not available
Image is not available
Slider
yeti sb130 carbon

DWIE RÓŻNE SERIE ZBUDOWANE Z RÓŻNYCH MATERIAŁÓW ZAPEWNIAJĄ RÓWNOWAGĘ MIĘDZY WAGĄ I WYDAJNOŚCIĄ.


Rowery serii TURQ są wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego, zapewniają doskonałą równowagę i sztywność. W rezultacie rowery serii TURQ są solidne i agresywne w prowadzeniu. Seria CARBON posiada małe zmiany w włóknie węglowym, pozwala to zaoferować niższą cenę przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności na podobnym poziomie jak w serii TURQ.

SERIA TURQ

RODZAJ CARBONU

250

GRAM LŻEJ

+ Najlepszy dostępny carbon

+ Idealna równowaga między masą i sztywnością

+ Zoptymalizowany układ zmniejsza wagę

+ Przetestowany przez szalonego Richie Rude

SERIA CARBON

RODZAJ CARBONU

+ Niższa cena dzięki zastosowaniu tańszych materiałów

+ Taka szama sztywność jak w serii Turq

carbon-series-sb130
yeti sb130 turq series

TECH SPEC


SKOK: 130MM

SERIA RAMY: TURQ

ROZMIAR KOŁA: 29"

ROZMIARY RAM: SM, MD, LG, XL

AMORTYZATOR TYŁ: 210MM x 52.5 MM

SUPORT: PRESS FIT BB92

TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)

PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA

ŚREDNICA SZTYCY: 31.6MM

CENY x ZESTAWY

RAMA YETI SB130 SERIA TURQ - 17200 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2

ROWER YETI SB130 CARBON SRAM GX EAGLE - 25500 PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX PERFORMANCE 36 / 150MM BOOST


KOŁA - DT SWISS M1900 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM GX EAGLE


MANETKA - SRAM GX EAGLE


KORBA - SRAM GX EAGLE 30T 175MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SRAM GUIDE R


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180/180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - RACE FACE AFFECT R 35x780


MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35x40


CHWYTY - ERGON GE1


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 7300 PLN

ROWER YETI SB130 CARBON SRAM GX COMP - 30300 PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX PERFORMANCE 36 / 150MM BOOST


KOŁA - DT SWISS M1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE


MANETKA - SRAM GX EAGLE


KORBA - SRAM X1 CARBON EAGLE 30T 175MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SHIMANO XT 2 TŁOCZKI


TARCZE - SHIMANO SMRT66 180 / 180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - RACE FACE AFFECT R 35x780


MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35x40


CHWYTY - ERGON GE1


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6400 PLN

ROWER YETI SB130 TURQ SRAM X01 EAGLE - 35200 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 150MM BOOST


KOŁA - DT SWISS M1700 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE


MANETKA - SRAM GX EAGLE


KORBA - SRAM X01 CARBON EAGLE 30T 175MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1275 EAGLE 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SHIMANO XT 4 TŁOCZKI


TARCZE - SHIMANO SMRT66 180 / 180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780


MOSTEK - RACE FACE AFFECT R 35x40


CHWYTY - ERGON GE1


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 6300 PLN

ROWER YETI SB130 TURQ SRAM X01 RACE - 40100 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 150MM BOOST


KOŁA - DT SWISS XM 1501 SPLINE ONE 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE


MANETKA - SRAM X01 EAGLE


KORBA - SRAM X01 CARBON EAGLE 30T 175MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1295 EAGLE 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE


HAMULCE - SRAM GUIDE RSC


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180 / 180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780


MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x40


CHWYTY - ERGON GE1


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM VOLT


OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 4500 PLN

ROWER YETI SB130 TURQ SRAM XX1 - 45000 PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPX2


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX FACTORY 36 / 150MM BOOST


KOŁA - DT SWISS XM 1501 SPLINE ONE 30MM


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM XX1 EAGLE


MANETKA - SRAM XX1 EAGLE


KORBA - SRAM X01 CARBON EAGLE 30T 175MM


SUPORT - SRAM DUB PF92


KASETA - SRAM 1299 EAGLE 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM XX1 EAGLE


HAMULCE - SRAM GUIDE ULTIMATE


TARCZE - SRAM CENTERLINE 180 / 180


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER FACTORY


OPONA PRZÓD - MAXXIS MINION DHF EXO 2.5 TUBELESS


OPONA TYŁ - MAXXIS AGGRESSOR EXO 2.3 TUBELESS


STERY - CANE CREEK 40


KIEROWNICA - YETI CARBON 35x780


MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x40


CHWYTY - ERGON GE1


SIODEŁKO - ERGON CUSTOM SME3


OPCJONALNE KOŁA CARBON - DT SWISS XMC 1200 30MM + 4300 PLN

GEOMETRIA W MILIMETRACH

ROZMIARY W CENTYMETRACH

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA


 

Jaka jest różnica między wersją SB130 TURQ i CARBON?

Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB130 CARBON są około 250g cięższe.

Co to jest SWITCH INFINITY i jak działa?

System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.

Czy system SWITCH INFINITY wymaga konserwacji?
W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.
Do jakiego skoku amortyzatora zaprojektowano SB130?

Rama SB130 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 150mm. Podnosząc skok widelca do 160mm uzyskasz bardziej zjazdowy kąt główki ramy i wyżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.

Jak duże opony mogę zmieścić w SB130?

Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB130 można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,5".

Jakie korby i suporty można zamontować w SB130?

W ramie SB130 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.

Czy mogę zamontować bidon wewnątrzprzedniego trójkąta?

Tak, rama SB130 została zaprojektowana do użycia standardowych rozmiarów bidonu wewnątrz przedniego trójkąta.

Jaka oś tylnego koła pasuje do mojego SB130?

Rama SB130 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.

Jaki typ sterów jest właściwy dla SB130?

Rama SB130 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to zintegrowane 41mm/52mm. Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.

Jakiej wielkości tarcze hamulcowe pasują do SB130?

Rama SB130 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 180mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 203mm.

Dlaczego SB130 ma kompozytowe osłony ramy?

Rama SB130 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.

Czy mogę używać sztycy regulowanej stealth w SB130?

Tak, rama SB130 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.

Jaki maksymalny rozmiar pojedynczej zębatki można zastosować w SB130?

Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 38T / owalne 36T, Race Face 51mm: 36T okrągłe / 34T owalne. Minimalna zębatka: 28T okrągła / 30T owalna.

Czy SB130 posiadają mocowania ISCG?

Tak, rama SB130 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05

Jaki jest użyty rodzaj tylnego amortyzatora w SB130?

W ramie SB130 zastosowano tylny amortyzator w rozmiarze 210 x 52,5 mm (eye-to-eye) wyposażony w piggyback. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie.

Jaki jest rekomendowany SAG dla SB130?

Radzimy zacząć od 30% SAG'u. Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.

Czy w SB130 mogę użyć tylny amortyzator ze sprężyną?

Tak, rama SB130 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.

Jaki rodzaj przedniej przerzutki pasuje do SB130?

Rama SB130 nie jest kompatybilna z przednią przerzutką.

Jaki jest rozmiar sztycy w SB130?

W ramie SB130 rozmiar sztycy wynosi 31.6mm.

Jaki jest rozmiar zacisku sztycy w SB150?

W ramie SB150 rozmiar zacisku sztycy to 36,8mm.

Jaka jest gwarancja na SB130?

Ramy SB130 objęte są gwarancją producenta, która jest dożywotnia. Spokojnie nie będziesz musiał zatrudniać prawnika 🙂

Jaka jest długość nawiększej sztycy jaką mogę zamontować w SB130?

To jest uzależnione od Twoich preferencji. Nie ma limitu długości, teoretycznie możesz zamontować każdą długość, jednak upewnij się, że sztyca jest zamontowana poniżej minimalnego punku wysunięcia oraz, że przy maksymalnym opuszczeniu sztycy Twoja opona nie spotka się z siodełkiem. Standardowo w ramach w rozmiarze S montujemy sztyce o skoku 125MM, w ramach M/L/XL sztyce o skoku 150MM.