
Rower YETI SB5 z łatwością wspina się dzięki wydajnej kasecie Shimano XT 11x46 oraz korbie z zębatką 30T. Gdy ruszysz w dół, to musisz przygotować się na idealne zgranie zawieszenia Switch Infinity z metrycznym tylnym amortyzatorem. Jeśli dodasz do tej mieszanki mocowanie tylnego koła w standardzie Boost, to otrzymasz jeszcze bardziej stabilne i czułe zawieszenie do zabawy na szlaku. Natomiast dzięki oponom Maxxis Ardent oraz hamulcom Shimano otrzymujesz odpowiednią przyczepność i kontrolę nad rowerem.

Z dwunastobiegową kasetą SRAM’a 10x50 na pokładzie, rower YETI SB5 CARBON EAGLE żwawo wspina się pod górę. Dopełnieniem zestawu jest korba Race Face z zębatką 30T, która zapewnia równie elastyczne przełożenia do jazdy w górę jak i w dół. Na wyposażeniu znalazły się również ulubione hamulce wśród testerów SRAM Guide R, oferujące dużą siłę hamowania oraz odpowiednią modulację.


Rower YETI SB5 TURQ XT wyposażony jest w naszą najlepszą ramę z zawieszeniem Switch Infinity oraz pokrytą powłoką Kashima amortyzację FOX Factory. Do tego dodaliśmy napęd oraz hamulce Shimano XT, a także customowe koła DT Swiss Boost. Dzięki takiemu wyposażeniu agresywna jazda rowerem YETI SB5 jest łatwa i przyjemna.


Zestawiliśmy napęd SRAM EAGLE z amortyzacją FOX Factory Kashima i kołami DT Swiss Boost, dodaliśmy do tego nasze rewelacyjne zawieszenie Switch Infinity i w efekcie otrzymaliśmy rower YETI SB5 TURQ X01 Eagle. Dzięki kombinacji z lekkimi korbami SRAM X01 i nową karbonową kierownicą YETI TURQ otrzymujemy rower, który perfekcyjnie sprawdzi się na wszelkich podjazdach i zjazdach.


Nasza najlżejsza wersja ramy YETI SB5 TURQ została zestawiona z napędem SRAM XX1 Eagle, hamulcami SRAM Guide RSC. Dzięki temu cena roweru nieco rośnie, ale w końcu w tym modelu nie ma cięcia kosztów! Dodaliśmy koła DT Swiss w standardzie Boost, stery Chris King oraz tylny metryczny amortyzator FOX Factory Kashima. Te komponenty mówią same za siebie! Rower YETI SB5 XX1 EAGLE TURQ jest manifestacją 33 lat inżynierii i rozwoju produktu.


Posiadasz dużo dobrych części i nie potrzebujesz kupować całego roweru? Nie ma problemu! Na tej ramie bez większego wysiłku zbudujesz rower do wygrywania w Mistrzostwach Świata lub w lokalnych zawodach. To przecież Ty wiesz jakie części i koła sprawdzą się najlepiej.

Nie zawsze mamy dostęp do wyciągów krzesełkowych. Krótko mówiąc, to jest spełnienie marzeń. Zestaw carbonowych kół DT SWISS XMC 1200 24MM, jest na tyle lekki, żeby wjechać na szczyt i na tyle wytrzymały i niezawodny, aby poradził sobie na każdej trasie. Koła są dostępne tylko do rowerów serii TURQ, kwota 5499 PLN jest dopłatą do regularnej ceny roweru.







ROWER YETI SB5 JEST WSZYSTKIM TYM CZYM PRAWDZIWY ŚCIEŻKOWIEC POWINIEN BYĆ - EFEKTYWNY NA PODJAZDACH I DOMINUJĄCY NA ZJAZDACH

5.0” (127MM)SKOK |
|
2.66 KGMASA RAMY |
|
27.5"ROZMIAR KÓŁ |
|
[popup_trigger id="3840" tag="span"]KOŁA DT SWISS XMC 1200 24MM[/popup_trigger] |

ZAWIESZENIE
EFEKTYWNOŚĆ
Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.
KONTROLA
W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

SWITCH INFINITY
WSZECHSTRONNY
Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.
SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ
SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.
TRWAŁY
SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.
MECHANICZNA PRZEWAGA
SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.
SERIA TURQ
RODZAJ CARBONU |
2.66 KGMASA RAMY |
SERIA CARBON
RODZAJ CARBONU |
2.84 KG
MASA RAMY |



DWIE RÓŻNE SERIE ZBUDOWANE Z RÓŻNYCH MATERIAŁÓW ZAPEWNIAJĄ RÓWNOWAGĘ MIĘDZY WAGĄ I WYDAJNOŚCIĄ.
Rowery serii TURQ są wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego, zapewniają doskonałą równowagę i sztywność. W rezultacie rowery serii TURQ są solidne i agresywne w prowadzeniu. Seria CARBON posiada małe zmiany w włóknie węglowym, pozwala to zaoferować niższą cenę przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności na podobnym poziomie jak w serii TURQ.


RÓŻNE OSOBY MAJĄ RÓŻNE POTRZEBY, DLATEGO W RAMACH XS I SM ZOSTAŁA OBNIŻONA GÓRNA RURA, TWORZĄC JESZCZE NIŻSZY PRZEKROK. RAMY W ROZMIARACH MD-XL WYKORZYSTUJĄ NASZĄ STANDARDOWĄ KONFIGURACJĘ, KTÓRA POSIADA DUŻĄ PRZESTRZEŃ I KLASYCZNE LINIE.















WYSUNĘLIŚMY NIECO RURĘ PODSIODŁOWĄ, ŻEBY ZOPTYMALIZOWAĆ POZYCJĘ PODCZAS PEDAŁOWANIA ORAZ ZMIENILIŚMY KĄT GŁÓWKI RAMY, ŻEBY SB5 JESZCZE LEPIEJ ZJEŻDŻAŁ.
W ubiegłym roku, kiedy pokazaliśmy nową wersję SB5 z zupełnie nową geometrią i wyglądem, wszyscy myśleli, że jest to ten sam rower, który wszyscy znają i kochają. W rzeczywistości jest to zupełnie nowa konstrukcja, nowe przekroje rur, nowa geometria i nowe rozwiązania. Wszystko to tworzy jeszcze bardziej wyrafinowaną maszynę.
ZAWSZE ULEPSZAMY, ZAWSZE ZMIENIAMY METRYCZNE DAMPERY I DODAJEMY CUSTOMOWĄ KONFIGURACJĘ OBJĘTOŚCI KOMORY POWIETRZNEJ I USTAWIENIA TŁUMIENIA.
We współpracy z FOX zmieniliśmy nastawy dampera w SB5, wszystkie elementy zostały ustawione specjalnie pod charakterystykę pracy zawieszenia SB5. W rezultacie pośrednie ustawienie tłumienia jest jeszcze lepiej wyczuwalne i czułe na małe nierówności oraz oferuje większe spektrum regulacji.


CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

- SWITCH INFINITY
- WYSOKO MODUŁOWY CARBON
- WEWNĘTRZNE RURKI DO ŁATWEGO PROWADZENIE PRZEWODÓW
- COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
- ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
- GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
- ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
- METRYCZNY TYLNY AMORTYZATOR
- SPECJALNA ZAŚLEPKA DO PANCERZA SZTYCY
TESTY



TECH SPEC
SKOK: 127MM
MASA RAMY: 2.50KG TURQ
ROZMIAR KOŁA: 27.5"
ROZMIARY RAM: XS, SM, MD, LG, XL
AMORTYZATOR TYŁ: METRIC 210MM x 50MM
SUPORT: PRESS FIT BB92
TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)
PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA
ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM


CENY x ZESTAWY
RAMA - SERIA TURQ (2,50KG)
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
RAMA - SERIA CARBON
AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 PERFORMANCE 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1900 25MM BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT
MANETKA - SHIMANO SLX
KORBA - RACE FACE AFFECT 30T
SUPORT - SHIMANO BB92
KASETA - SHIMANO SLX 11-46
ŁAŃCUCH - SHIMANO SLX
HAMULCE - SHIMANO SLX
TARCZE - SHIMANO F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.2.5 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - RACE FACE EVOLVE BAR 750
MOSTEK - RACE FACE RIDE 60MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA CARBON
AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 PERFORMANCE 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1900 25MM BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM GX EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM GX EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM GX EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE R
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - RACE FACE EVOLVE BAR 750
MOSTEK - RACE FACE EVOLVE 60MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT
MANETKA - SHIMANO XT
KORBA - RACE FACE TURBINE 30T
SUPORT - SHIMANO BB92
KASETA - SHIMANO XT 11-46
ŁAŃCUCH - SHIMANO SLX
HAMULCE - SHIMANO XT
TARCZE - SHIMANO F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM X01 EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM X01 CARBON 30T EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE RSC
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
RAMA - SERIA TURQ
AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM XX1 EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM XX1 EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM X01 CARBON 30T EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1299 EAGLE GOLD 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM EAGLE GOLD 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE RSC
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CHRIS KING INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - ERGON SME3 CUSTOM
GEOMETRIA W MILIMETRACH


ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY
-
Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY
-
Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu
-
Wewnętrzne prowadzenie przewodów
-
Obniżona wysokość górnej rury
-
Collet axle system - redukuje zużycie łożysk
-
Zintegrowane mocowanie ISCG'05
-
Główka ramy w standardzie tapered
-
Tylne i przednie koło w standardzie Boost
-
Customowy ochraniacz dolnej rury
-
Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB5 CARBON są około 350g cięższe.
System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.
<span id="result_box" class="" lang="pl"><span class="">W pełni</span> <span class="">uszczelniony</span> <span class="">mechanizm</span></span> SWITCH INFINITY <span id="result_box" class="" lang="pl">posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei.</span><span id="result_box" class="" lang="pl"> <span class="">Yeti</span> Cycles i <span class="">Fox Racing</span> <span class="">Shox</span> zalecają interwał <span class="">smarowania</span> co <span class="">40 godzin</span>. Ważne jest, aby nie <span class="">przekraczać</span> i <span class="">stosować się do</span> zalecanego <span class="">interwału</span>. <span class="">Nie</span> zaszkodzi również <span class="">usunięcie</span> nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się <span class="">w trakcie jazdy.</span> Wszelkie <span class="">materiały eksploatacyjne</span> można znaleźć <span class="">w naszym</span> sklepie internetowym <span class="">lub</span> u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych <span class="">informacji</span> technicznych, odwiedź</span> <span style="color: #333333;"><a style="color: #333333;" rel="nofollow" href="https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465" target="_blank">http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465</a></span>.
Rama SB5 została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 150mm. Podnosząc skok widelca do 160mm uzyskasz bardziej zjazdowy kąt główki ramy i wyżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.
Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB5 można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,4".
Nie. Rama SB5 jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,4".
W ramie SB5 jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.
Rama SB5 zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.
Rama SB5 posiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.
Rama SB5 posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 200mm.
Rama SB5 ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.
Tak, rama SB5 posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.
Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 36T / owalne 34T, Race Face 51mm: 34T okrągłe / 32T owalne. Minimalna zębatka: 26T okrągła / 28T owalna.
Tak, rama SB5 posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05
W ramie SB5 zastosowano metryczny tylny amortyzator w rozmiarze 210mm x 50mm. W związku z zastosowaniem metrycznego amortyzatora, posiada on trochę dłuższą goleń, która nie jest używana przy pełnej kompresji - zwróć na to uwagę przy ustawianiu odpowiedniego SAGu! Rama nie jest kompatybilna ze starszymi calowymi amortyzatorami. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie. Zwróć również uwagę, że rama SB5 w najmniejszym rozmiarze XS nie jest kompatybilna z amortyzatorem wyposażonym w piggyback.
Radzimy zacząć od 30% SAG'u (~15mm). Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.
Tak, rama SB5 zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.
Rama SB5 nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.
W ramie SB5 rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.
W ramie SB5 rozmiar zacisku sztycy to 35mm.
Ramy SB5 objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.