Image is not available
SHIMANO XT/SLX
23 499 PLN
12.75 KG

Rower YETI SB5 BETI Carbon jest wyposażony w napęd XT/SLX, hamulce Shimano, koła DT Swiss w standardzie Boost oraz amortyzację FOX Performance w metrycznym standardzie, dostosowaną specjalnie do charakteru BETI. Połączenie naszej platformy Switch Infinity z niską wagą (jedynie 12.75 KG) powoduje, że rower jest lekki i zwinny, a zarazem nie zrujnuje Twojego portfela.

Image is not available
SRAM GX EAGLE
25 399 PLN
12.66 KG

W tym modelu zastosowaliśmy napęd SRAM Eagle 1x12, dzięki czemu rower łatwo i skutecznie pokonuje podjazdy. Żeńska część naszego zespołu podczas naszych codziennych wypadów w góry z uśmiechem na ustach pokonuje 450 metrowy podjazd, a dzięki korbie z zębatką 30T nie pozostają w tyle na podjazdach. Amortyzator o skoku 150 mm i nasza platforma Switch Infinity powoduje, że rower błaga o prędkość.

Image is not available
SHIMANO XT
Image is not available
30 999 PLN
12.43 KG

Nasz najbardziej popularny model damskiego roweru zbudowany jest z wysoko modułowego karbonu, potwierdzając naszą obietnicę budowy najlepszych rowerów dla kobiet. Detale takie jak specjalne dedykowane siodełko WTB Diva, karbonowa kierownica YETI TURQ o szerokości 740 mm, korba Race Face 170 mm i metryczna amortyzacja FOX Factory, ustawiona specjalnie dla tego roweru, nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości. Bezdyskusyjnie ten rower błaga o prędkość!

Image is not available
SRAM X01 EAGLE
Image is not available
33 999 PLN
12.16 KG

Kilka wcześniejszych modeli miało udział w tworzeniu nowego roweru YETI SB5 BETI. To dzięki nim jest bezkompromisową maszyną i wygląda jak rower marzenie. Oparty na naszej najlepszej ramie serii TURQ, wyposażony w specjalnie zestrojoną metryczną amortyzację FOX Factory, koła DT Swiss w standardzie Boost z oponami Maxxis Ardent EXO i napęd SRAM X01 1x12.

Image is not available
SRAM XX1 EAGLE
Image is not available
38 999 PLN
11.98 KG

W tym rowerze nie ma cięcia kosztów, rower YETI SB5 BETI TURQ jest manifestacją 32 lat inżynierii i rozwoju produktu. Z wagą wynoszącą jedynie 11.88 kg ten rower jest najbardziej agresywną maszyną zbudowaną do tej pory. Kombinacja napędu SRAM XX1 Eagle, hamulców SRAM Guide RSC w połączeniu z kołami ENVE w standardzie Boost, sterami Chris King oraz tylną amortyzacją FOX Factory Kashima w standardzie metrycznym powoduje, że rower jest gotowy na dowolne wyzwania na szlaku.

Image is not available
RAMA SB5
Image is not available
16 499 PLN
2.50 KG

Posiadasz dużo dobrych części i nie potrzebujesz kupować całego roweru? Nie ma problemu! Na tej ramie bez większego wysiłku zbudujesz rower do wygrywania w Mistrzostwach Świata lub w lokalnych zawodach. To przecież Ty wiesz jakie części i koła sprawdzą się najlepiej.

Image is not available
KOŁA DT SWISS XMC 1200 30MM
5499 PLN
1505 G

Nie zawsze mamy dostęp do wyciągów krzesełkowych. Krótko mówiąc, to jest spełnienie marzeń. Zestaw carbonowych kół DT SWISS XMC 1200 24MM, jest na tyle lekki, żeby wjechać na szczyt i na tyle wytrzymały i niezawodny, aby poradził sobie na każdej trasie. Koła są dostępne tylko do rowerów serii TURQ, kwota 5499 PLN jest dopłatą do regularnej ceny roweru.

previous arrownext arrow
Slider

SB5 BETI ZOSTAŁ ZAPROJEKTOWANY TAK, ABY DOSKONALE SPRAWDZAŁ SIĘ NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCYCH SYTUACJACH. ZESPÓŁ PROFESJONALNYCH ZAWODNICZEK I TESTERÓW ZAPROJEKTOWAŁ ROWER, KTÓRY WYTRZYMA TRUDY AGRESYWNEJ JAZDY ORAZ BĘDZIE WYGODNY PODCZAS CAŁODZIENNYCH WYPRAW W GÓRY I NA TYLE LEKKI, ŻEBY PODJECHAĆ POD KAŻDĄ GÓRĘ.


5.0” (127MM)

SKOK

2.50 KG

MASA RAMY

27.5"

ROZMIAR KÓŁ

 

 

SPECYFIKACJA I GEOMETRIA

[popup_trigger id="3840" tag="span"]KOŁA DT SWISS XMC 1200 24MM[/popup_trigger]

 

 

ZAWIESZENIE

EFEKTYWNOŚĆ


Na początku skoku zawieszenia, główna oś przesuwa się ku górze, przeciwdziałając cofaniu się koła. Zapewnia to optymalną wydajność pedałowania i zapobiega nadmiernemu bujaniu zawieszenia. Podczas ostrego pedałowania zawieszenie usztywnia się, a jednocześnie pozostaje czułe na najmniejsze nierówności. Liniowy kierunek ruchu zapewnia wyjątkową kontrolę kinematyki i stanowi znaczący postęp w stosunku do konstrukcji bazujących na linku pośredniczącym.

KONTROLA


W momencie, gdy SWITCH INFINITY osiąga punkt przegięcia, główny punkt obrotu zaczyna wykonywać głęboki ruch liniowy ku górze. Ruch ten zwiększa kontrolę nad rowerem i zapobiega negatywnemu oddziaływaniu rozciągania łańcucha na pracę zawieszenia.

ZBUDOWANY DO POBICIA CHŁOPAKÓW NA ZJEŹDZIE
Slider

SWITCH INFINITY

WSZECHSTRONNY


Zawieszenie SWITCH INFINITY jest wszechstronnym systemem, który jest bardzo łatwy do adaptacji w rowerach o różnym skoku. W zależności od założeń projektowych i kierunku montażu system może osiągać zróżnicowaną kinematykę. Dla przykładu, rower z dużym skokiem wymaga drastycznie innej kinematyki w późniejszym ugięciu zawieszenia (kontrolowanie trajektorii koła). System SWITCH INFINITY można precyzyjnie kontrolować, bardziej niż inne konstrukcje zawieszenia, ponieważ posiada liniowy ruch głównej osi. Możemy również kontrolować współczynnik dźwigni i zapobiegać bujaniu znacznie lepiej niż w innych systemach zawieszeń.

SWITCH INFINITY WYKORZYSTUJE OPATENTOWANĄ TECHNOLOGIĘ


SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, a zarazem oferuje najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości zawieszenia.

TRWAŁY


SWITCH INFINITY to system prosty, lekki i trwały. Zbudowany przez Fox Racing Shox (najlepszych specjalistów w dziedzinie zawieszeń i amortyzacji) tak, aby wytrzymał najgorsze warunki jazdy. Do produkcji zostały użyte najlepsze materiały - golenie pokryte powłoką Kashima dla zwiększenia czułości i trwałości, specjalne uszczelniane tuleje oraz lekki kuty korpus.

MECHANICZNA PRZEWAGA


SWITCH INFINITY ma bardzo małe opory podczas pracy. Dzięki temu system ten może osiągnąć cechy pozornie sprzeczne. We wczesnym etapie ugięcia oferuje najwyższą efektywność pedałowania i doskonałą małą czułość inicjacji. Głębszy ruch zawieszenia jest wspomagany i odpowiada wysiłkowi do kwadratu energii. Co to oznacza z punktu widzenia rowerzysty? Można podjeżdżać w każdych warunkach, również w bardzo trudnych. W skrócie możemy pokonywać strome podjazdy z zerową utratą przyczepności i niesamowitą trakcją. W połowie skoku zawieszenia, ruch jest kontrolowany i dzięki temu uspokaja rower w trudnym terenie i otwiera się, gdy napotka większe przeszkody na trasie.

SERIA TURQ

RODZAJ CARBONU

2.50 KG

MASA RAMY

SERIA CARBON

RODZAJ CARBONU

2.84 KG

MASA RAMY

DWIE RÓŻNE SERIE ZBUDOWANE Z RÓŻNYCH MATERIAŁÓW ZAPEWNIAJĄ RÓWNOWAGĘ MIĘDZY WAGĄ I WYDAJNOŚCIĄ.


Rowery serii TURQ są wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego, zapewniają doskonałą równowagę i sztywność. W rezultacie rowery serii TURQ są solidne i agresywne w prowadzeniu. Seria CARBON posiada małe zmiany w włóknie węglowym, pozwala to zaoferować niższą cenę przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności na podobnym poziomie jak w serii TURQ.

Slider

RÓŻNE OSOBY MAJĄ RÓŻNE POTRZEBY, DLATEGO W RAMACH XS I SM ZOSTAŁA OBNIŻONA GÓRNA RURA, TWORZĄC JESZCZE NIŻSZY PRZEKROK. RAMY W ROZMIARACH MD-XL WYKORZYSTUJĄ NASZĄ STANDARDOWĄ KONFIGURACJĘ, KTÓRA POSIADA DUŻĄ PRZESTRZEŃ I KLASYCZNE LINIE.


Slider
Slider
Slider

WYSUNĘLIŚMY NIECO RURĘ PODSIODŁOWĄ, ŻEBY ZOPTYMALIZOWAĆ POZYCJĘ PODCZAS PEDAŁOWANIA ORAZ ZMIENILIŚMY KĄT GŁÓWKI RAMY, ŻEBY SB5 JESZCZE LEPIEJ ZJEŻDŻAŁ.


W ubiegłym roku, kiedy pokazaliśmy nową wersję SB5 z zupełnie nową geometrią i wyglądem, wszyscy myśleli, że jest to ten sam rower, który wszyscy znają i kochają. W rzeczywistości jest to zupełnie nowa konstrukcja, nowe przekroje rur, nowa geometria i nowe rozwiązania. Wszystko to tworzy jeszcze bardziej wyrafinowaną maszynę.

CO JEST SPECYFICZNE? NIESTANDARDOWE USTAWIENIA TŁUMIKA FOX’a, KRÓTSZE KORBY I SPECJALDOPASOWANA KIEROWNICA


Przy projektowaniu roweru dla pań oczywistym było zaczęcie od wszystkich punktów styku z rowerem. Zastosowaliśmy tu szersze i dedykowane dla kobiet siodło WTB Diva, mniejszej średnicy chwyty i węższą kierownicę - chociaż 740 mm nadal jest stosunkowo szeroką kierownicą. Zmieniliśmy również długość korby: w zależności od rozmiaru ramy długość zmienia się od 170 mm do 175 mm - krótsza korba łatwiej się obraca oraz daje większy dystans między przeszkodą na trudnych sekcjach.

Slider

CZĘŚCI KONSTRUKCYJNE

  1. SWITCH INFINITY
  2. WYSOKO MODUŁOWY CARBON
  3. WEWNĘTRZNE RURKI DO ŁATWEGO PROWADZENIE PRZEWODÓW
  4. COLLET AXLE SYSTEM - REDUKUJE ZUŻYCIE ŁOŻYSK
  5. ZINTEGROWANE MOCOWANIE ISCG'05
  6. GŁÓWKA RAMY W STANDARDZIE TAPERED (44MM/56MM)
  7. ZINTEGROWANY SYSTEM OSI I HAKA PRZERZUTKI
  8. METRYCZNY TYLNY AMORTYZATOR
  9. SPECJALNA ZAŚLEPKA DO PANCERZA SZTYCY

TESTY

Slider

TECH SPEC


SKOK: 127MM

MASA RAMY: 2.50KG TURQ

ROZMIAR KOŁA: 27.5"

ROZMIARY RAM: XS, SM, MD, LG, XL

AMORTYZATOR TYŁ: METRIC 210MM x 50MM

SUPORT: PRESS FIT BB92

TYLNE KOŁO: 148MM X 12MM (BOOST)

PRZEDNIA PRZERZUTKA: NIEDOSTĘPNA

ŚREDNICA SZTYCY: 30.9MM

Slider

CENY x ZESTAWY

RAMA BETI SB5 SERIA TURQ - 16 499PLN

RAMA - SERIA TURQ (2,50KG)


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
ROWER BETI SB5 CARBON - 23 499PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 PERFORMANCE 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS M1900 25MM BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT
MANETKA - SHIMANO SLX
KORBA - RACE FACE AFFECT 30T
SUPORT - SHIMANO BB92
KASETA - SHIMANO SLX 11-46
ŁAŃCUCH - SHIMANO SLX
HAMULCE - SHIMANO SLX
TARCZE - SHIMANO F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.2.5 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - RACE FACE EVOLVE BAR 750
MOSTEK - RACE FACE RIDE 60MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
ROWER BETI SB5 CARBON GX EAGLE - 25 399PLN

RAMA - SERIA CARBON


AMORTYZATOR TYLNY - FOX PERFORMANCE DPS


AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 PERFORMANCE 150MM BOOST


KOŁA - DT SWISS M1900 25MM BOOST


PRZERZUTKA TYLNA - SRAM GX EAGLE 12SPD


MANETKA - SRAM GX EAGLE 12SPD


KORBA - SRAM GX EAGLE 12SPD


SUPORT - SRAM GXP BB92


KASETA - SRAM 1275 EAGLE 12 SPD 10-50


ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE 12SPD


HAMULCE - SRAM GUIDE R


TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160


SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER


OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS


OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS


STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER


KIEROWNICA - RACE FACE EVOLVE BAR 750


MOSTEK - RACE FACE EVOLVE 60MM


CHWYTY - ERGON GA2


SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM

ROWER BETI SB5 SERIA TURQ XT - 30 999PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SHIMANO XT
MANETKA - SHIMANO XT
KORBA - RACE FACE TURBINE 30T
SUPORT - SHIMANO BB92
KASETA - SHIMANO XT 11-46
ŁAŃCUCH - SHIMANO SLX
HAMULCE - SHIMANO XT
TARCZE - SHIMANO F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
ROWER BETI SB5 SERIA TURQ X01 EAGLE - 33 999PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM X01 EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM X01 EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM X01 CARBON 30T EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1275 EAGLE 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM GX EAGLE 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE RSC
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CANE CREEK 40 INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE BASIC 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - YETI / WTB CUSTOM
ROWER BETI SB5 SERIA TURQ XX1 EAGLE - 38 999PLN

RAMA - SERIA TURQ


AMORTYZATOR TYLNY - FOX FACTORY DPS
AMORTYZATOR PRZEDNI - FOX 34 FACTORY 150MM BOOST
KOŁA - DT SWISS 350 W/XM421 BOOST
PRZERZUTKA TYLNA - SRAM XX1 EAGLE 12SPD
MANETKA - SRAM XX1 EAGLE 12SPD
KORBA - SRAM X01 CARBON 30T EAGLE 12SPD
SUPORT - SRAM GXP BB92
KASETA - SRAM 1299 EAGLE GOLD 12 SPD 10-50
ŁAŃCUCH - SRAM EAGLE GOLD 12SPD
HAMULCE - SRAM GUIDE RSC
TARCZE - SRAM CENTERLINE F180/R160
SZTYCA REGULOWANA - FOX TRANSFER
OPONA PRZÓD - MAXXIS ARDENT EXO 2.4 TUBELESS
OPONA TYŁ - MAXXIS ARDENT EXO 2.25 TUBELESS
STERY - CHRIS KING INSET TAPER
KIEROWNICA - YETI CARBON 35x760MM
MOSTEK - RACE FACE TURBINE 35x50MM
CHWYTY - ERGON GA2
SIODEŁKO - ERGON SME3 CUSTOM

GEOMETRIA W MILIMETRACH

ROZMIARY W CENTYMETRACH

CECHY


 

  1. Opatentowany system zawieszenia SWITCH INFINITY

  2. Rama i wahacz wykonane z wysoko modułowego karbonu

  3. Wewnętrzne prowadzenie przewodów

  4. Obniżona wysokość górnej rury

  5. Collet axle system - redukuje zużycie łożysk

  6. Zintegrowane mocowanie ISCG'05

  7. Główka ramy w standardzie tapered

  8. Tylne i przednie koło w standardzie Boost

  9. Customowy ochraniacz dolnej rury

  10. Hak przerzutki zintegrowany z osią koła

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA


 

Czemu YETI zastosowało istniejącą platformę zamiast zrobić ramę specjalnie dla kobiet?

Kobiety zawsze miały wpływ na konstrukcję naszych ram, zwłaszcza małych rozmiarów. YETI SB5 BETI oraz ASR BETI są pochodną naszych istniejących modeli, uosabiają naszą filozofię dopasowania rowerów do niższych osób. Dla przykładu nasz ASR zbudowany jest na bazie różnych wielkości kół. Dla niższych osób rowery w rozmiarach XS i S mają koła 27.5”, natomiast rowery w rozmiarach M, L, XL mają koła 29”. Również modele SB5 i SB6 występują w rozmiarach XS i S. Tworzenie małych rozmiarów ram jest kosztowne, ale czujemy zobowiązanie względem kobiet. Skupiamy się, aby górna rura była umieszczona maksymalnie nisko, co zdecydowanie ułatwia wsiadanie na rower niskim osobom.

Skąd się wzięła nazwa BETI?

Dobre pytanie. Lepiej skierować je do naszego zespołu kobiet, które współpracowały z nami przez ostatnią dekadę. Nie była to banda kolesi, którzy wymyślili imię ”Beti” bo brzmiało fajnie. Pierwsze znane użycie „YETI BETI” pochodzi od pewnej dziewczyny z Keystone w Kolorado. Była tak przywiązana do swojego roweru, że nazywała go swoim imieniem. Potem zgłosiła się do nas Amy Thomas, która szukała wsparcia dla swojego zespołu o nazwie Betis. Naturalnym stało się, że od tej pory dziewczyny zaczęły startować po banderą „Yeti Betis”. Yeti Betis odegrały istotną rolę we wspólnym tworzeniu linii YETI BETI, doradzały w kwestii doboru koloru, grafiki oraz wielu komponentów. Dlaczego to takie ważne? Hm… ponieważ one są kobietami.

Czy są jakiś charakterystyczne kobiece elementy?

Z pomocą Yeti Betis zidentyfikowaliśmy kilka składników, które mogą poprawić doświadczenia jazdy rowerem. Oczywistym było zaczęcie od wszystkich punktów styku z rowerem, więc zastosowaliśmy szersze dedykowane paniom siodło WTB Diva, mniejszej średnicy chwyty i węższą kierownicę - chociaż 720 mm nadal jest stosunkowo szeroką kierownicą. Zmieniliśmy również długość korby, która w zależności od rozmiaru ramy zmienia swoją długość od 170 mm do 175 mm. Krótsza korba łatwiej się obraca oraz daje większy dystans między przeszkodą na trudnych sekcjach. Rama YETI SB5 BETI jest wyposażony w specjalnie dostrojoną amortyzację FOX’a oferującą lepszą kontrolę tłumienia dla kobiet.

Jaka jest różnica między wersją SB5 BETI TURQ i CARBON?

Rowery serii TURQ produkowane są z najwyższej jakości i najlepiej wykonanego włókna węglowego. Oferują doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i trwałością. W rezultacie otrzymujesz solidny i agresywny rower. W rowerach z serii Carbon zastosowano zmodyfikowany splot włókna węglowego. Dzięki zastosowaniu różnych materiałów i poprawieniu splotu włókien, możemy zaproponować rowery wykonane z karbonu w niższej cenie, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności dostępnej jedynie w ramach wykonanych z droższych włókien. Ramy serii SB5 BETI CARBON są około 350g cięższe.

Co to jest SWITCH INFINITY i jak działa?

System zawieszenia SWITCH INFINITY wykorzystuje opatentowaną technologię - zapewnia doskonałe właściwości zapobiegające bujaniu zawieszenia, oferując najwyższą wydajność pedałowania oraz idealne właściwości pracy zawieszenia. Wewnątrz głównego punktu obrotu umieszczono dwie nasmarowane tuleje, które przesuwają się w górę i w dół na dwóch goleniach powleczonych powłoką Kashima. To nie jest dodatkowy amortyzator, który musi być wypełniony powietrzem, lecz specjalny system opracowany we współpracy z FOX RACING SHOX. Wystarczy utrzymywać go w czystości i smarować zgodnie z zaleceniami konserwacji umieszczonymi poniżej.

Czy system SWITCH INFINITY wymaga konserwacji?

W pełni uszczelniony mechanizm SWITCH INFINITY posiada zewnętrzne kalamitki do smarowania uszczelek i tulei. Yeti Cycles i Fox Racing Shox zalecają interwał smarowania co 40 godzin. Ważne jest, aby nie przekraczać i stosować się do zalecanego interwału. Nie zaszkodzi również usunięcie nadmiaru kurzu i brudu, który może gromadzić się w trakcie jazdy. Wszelkie materiały eksploatacyjne można znaleźć w naszym sklepie internetowym lub u lokalnych dealerów. W celu uzyskania szczegółowych informacji technicznych, odwiedź http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=465.

Do jakiego skoku amortyzatora zaprojektowano SB5 BETI?

Rama SB5 BETI została zaprojektowana do używania z amortyzatorami o skoku 150mm. Podnosząc skok widelca do 160mm uzyskasz bardziej zjazdowy kąt główki ramy i wyżej umieszczony suport. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, sprawdź sekcję geometria.

Jak duże opony mogę zmieścić w SB5 BETI?

Wielu producentów w zróżnicowany sposób podaje rozmiary opon, dlatego trudno jest podać ostateczną szerokość, która będzie poprawna dla wszystkich marek opon. Krótko mówiąc do ramy SB5 BETI można użyć maksymalnie opon o szerokości 2,4".

Czy do SB5 BETI można zamontować opony w rozmiarze "plus"?

Nie. Rama SB5 BETI jest zaprojektowana do używania opon w standardowym rozmiarze o maksymalnej szerokości 2,4".

Jakie korby i suporty można zamontować w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI jest mufa o standardzie Press Fit BB92 [92mm]. Do ramy można zamontować jedynie korby z dużym "q factor". Oznacza to, że można zamontować korby Shimano i SRAM.

Jaka oś tylnego koła pasuje do mojego SB5 BETI?

Rama SB5 BETI zaprojektowana jest tylko i wyłącznie do pracy z osią Shimano 148mm X 12mm E-Thru. Tylny trójkąt ramy został zoptymalizowany pod kątem sztywności i masy konkretnie dla tej osi.

Jaki typ sterów jest właściwy dla SB5 BETI?

Rama SB5 BETIposiada główkę w standardzie tapered, a rodzaj zastosowanych sterów to pół-zintegrowane ZS 44mm/56mm (tzw. Zero Stack). Ten system pozwala na ukrycie łożysk wewnątrz główki ramy, obniżenia główki ramy i zwiększenie sztywności.

Jakiej wielkości tarcze hamulcowe pasują do SB5 BETI?

Rama SB5 BETI posiada zintegrowane mocowanie hamulca tylnego w standardzie PM i może obsłużyć tarczę 160mm bez potrzeby użycia adaptera. Przy użyciu adaptera można zastosować tarczę hamulcową w rozmiarze do 200mm.

Dlaczego SB5 BETI ma kompozytowe osłony ramy?

Rama SB5 BETI ma dużą odporność na uderzenia, ale dla dodatkowej ochrony przed korzeniami i luźnymi kamieniami, które mogą wystąpić na szlaku, dodaliśmy kompozytowe osłony ramy.

Czy mogę używać sztycy regulowanej stealth w SB5 BETI?

Tak, rama SB5 BETI posiada wewnętrzne prowadzenie kabli do sztyc typu stealth.

Jaki maksymalny rozmiar pojedynczej zębatki można zastosować w SB5 BETI?

Maksymalny rozmiar zębatki zależy od linii łańcucha i kształtu zębatki. Korby Boost Shimano / SRAM: okrągłe zębatki 36T / owalne 34T, Race Face 51mm: 34T okrągłe / 32T owalne. Minimalna zębatka: 26T okrągła / 28T owalna.

Czy SB5 BETI posiada mocowania ISCG?

Tak, rama SB5 BETI posiada zintegrowane mocowanie ISCG'05.

Jaki jest użyty rodzaj tylnego amortyzatora w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI zastosowano metryczny tylny amortyzator w rozmiarze 210mm x 50mm. W związku z zastosowaniem metrycznego amortyzatora, posiada on trochę dłuższą goleń, która nie jest używana przy pełnej kompresji - zwróć na to uwagę przy ustawianiu odpowiedniego SAGu! Rama nie jest kompatybilna ze starszymi calowymi amortyzatorami. Jeśli sobie tego życzysz, amortyzator może być zablokowany, ale dla najlepszej jakości pracy i trakcji zalecamy jego pełne otwarcie. Zwróć również uwagę, że rama SB5 BETI w najmniejszym rozmiarze XS nie jest kompatybilna z amortyzatorem wyposażonym w piggyback.

Jaki jest rekomendowany SAG dla SB5 BETI?

Radzimy zacząć od 30% SAG'u (~15mm). Aby dopasować rower do swoich preferencji proponujemy nieco zaryzykować z większym lub mniejszym SAG'iem. Pamiętaj, żeby ustawiać SAG dla Twojej naturalnej wagi, a to oznacza wagę razem z kaskiem, ubraniem i pełnym plecakiem.

Czy w SB5 BETI mogę użyć tylny amortyzator ze sprężyną?

Tak, rama SB5 BETI zaprojektowana jest do używania zarówno z amortyzatorami sprężynowymi jak i powietrznymi.

Jaki rodzaj przedniej przerzutki pasuje do SB5 BETI?

Rama SB5 BETI nie jest kompatybilna z przednimi przerzutkami.

 

Jaki jest rozmiar sztycy w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI rozmiar sztycy wynosi 30,9mm.

Jaki jest rozmiar zacisku sztycy w SB5 BETI?

W ramie SB5 BETI rozmiar zacisku sztycy to 35mm.

Jaka jest gwarancja na SB5 BETI?

Ramy SB5 BETI objęte są gwarancją producenta, która wynosi 5 lat.

INSTRUKCJE DO POBRANIA ZNAJDZIESZ TUTAJ